Lokalplanerare - externa kontrakt

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.

Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.

Med 6300 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!


En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.

Arbetsbeskrivning
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för avtalen där Landstinget Gävleborgs verksamhet bedrivs i externa fastighetsägares lokaler samt de avtal där externa hyresgäster hyr in sig i Landstinget Gävleborgs lokaler. I ansvarsområdet ingår även ansvar för lokaler och avtal i Landstinget Gävleborgs ytterområden så som hälsocentraler, folkhögskolor, personalbostäder etc.

Du ansvarar för att bevaka och förhandla avtal, upprätta affärskalkyler och att implementera Landstinget Gävleborgs riktlinjer och policys i avtalen och följa upp dem under avtalsperioden. Tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor, då du är kontaktperson i fastighetsfrågor mellan hyresgäst och fastighetsägare och har ett nära samarbete med kollegorna inom enheten och FM-Avdelningen.

Du har en viktig roll i tidiga skeden och för verksamhetens talan med ett fastighetsperspektiv, ser till att angränsande verksamhet är informerad och säkerställer att samtliga kunders kvalitet och säkerhet kan bibehållas under ombyggnad- och åtgärdsskeden.

Du har även ett strategiskt ansvar för att utveckla underlag för avyttring och investeringar i egna fastigheter, samt att vara proaktiv part i lokalhyresfrågor på den externa marknaden.
Tillsammans med övriga inom FM-Avdelningen bidrar du till utveckling av befintligt fastighetssystem och inkludera förhållningssättet kring ekonomiskt långsiktig fastighetsförvaltning.


Vem är du?
Vi söker dig med högskolekompetens med inriktning mot fastighet, avtalsjuridik och ekonomi. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i offentlig sektor samt kunskap om LOU är meriterande likväl som erfarenheter av Landlord. Tjänsten kräver en bred kunskap inom fastighets- och lönsamhetskalkylering för att kunna stötta även andra områden inom FM-Avdelningen.

Rollen kräver en god kommunikativ förmåga samt en trygghet i att driva igenom fattade beslut och riktlinjer så att kommunikationen mot hyresgäster och fastighetsägare blir tydlig och konsekvent.

Meriterande är kännedom och känsla för verksamheterna som bedrivs i externa lokaler och till viss del i Landstinget Gävleborgs egna lokaler samt en ambition och kompetens som ger förutsättningar att förstå FM-Avdelningens uppdrag och skapar goda dialoger mellan parterna.

Kontaktperson
Läs mer/ansök via experis.se, annonsid: 906340
I denna rekrytering samarbetar Landstinget Gävleborg med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta Victoria Hagnehag, 026-66 30 27.
Vi tar emot din ansökan med registrerat CV via experis.se, senast den 2 mars 2014.

Fackliga kontakter:

Liselotte Ehn, Vision
Mobil: 070-287 57 37

Irma Numelin, Kommunal
Mobil: 070-394 52 02

Lisa Bäck, SACO
Mobil: 070-375 25 69

Anna Bergström , Vårdförbundet
Mobil: 070-4387643

Inger Bodin, Ledarna
Mobil: 070-686 81 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 februari 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024