OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Vill du vara med och arbeta för framtida kultur- och idrottslokaler i Uddevalla?
Förvaltningen Kultur och fritid har en bred verksamhet med bibliotek, idrottshallar, fritidsgårdar, offentlig kultur och Kulturskola.
Vi befinner oss i en expansiv fas med både pågående lokalprojekt och planering av kommande. Vår förvaltning är mycket involverad i de prioriterade stadsutvecklingsprojekt som beslutats. Ny simhall - Rimnersbadet, uppgradering och renovering av Rimnersvallen och utveckling av Rimnersområdet. Vidare är vi med och projekterar ett Kulturstråk.
Du kommer att arbeta i gränssnittet mellan oss, som är den beställande organisationen, och Samhällsbyggnadsförvaltningen som är den utförande. Ditt arbete blir att driva och värna om våra intressen i lokal- och anläggningsfrågor.
Förvaltningens ambition är att förstärka nuvarande funktion med ytterligare en medarbetare för att ta sig an lokalfrågor ur både ett strategisk och operativt perspektiv. Du kommer att vara en av två lokalplanerare som tillsammans ansvarar för att:
- utreda och stödja lokalbehov tillsammans med förvaltningens verksamheter och chefer
- ta fram beslutsunderlag för anskaffning och avveckling (förvaltningens lokalförsörjningsplan)
- representera förvaltningen i kommunens lokalförsörjningsprocess, samt verka som förvaltningens beställande projektledare i bland annat bygg- och anläggningsprojekt
- samordna och genomföra förvaltningens ny- och ombyggnadsprojekt tillsammans med kommunens fastighetsägande förvaltning och verksamhetens representanter
- säkra framdrift i de stora pågående projekten, samt inom ramen för detta vara förvaltningens sakkunnige.
Kvalifikationer och kompetenser
För att arbeta hos oss vill vi att du har en bygg- eller fastighetsinriktad utbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå. Alternativt har du förvärvat vad arbetsgivaren bedömer likvärdiga och relevanta kunskaper på annat sätt.
Det är viktigt att du har relevant erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen och det är meriterande om du har erfarenhet av:
- lokalplanering, miljö- och arbetsmiljökrav
- projekteringsprocesser
- byggprocesser
- projektledning
- idrott och friluftsliv
Generellt behövs ett gott ledarskap, personlig mognad och ett strukturerat förhållningssätt hos vår lokalplanerare - dessutom är det viktigt att du är självgående.
Du utgår från ett tydligt, strukturerat och kommunikativt ledarskap där du som lokalplanerare och projektansvarige är stabil, trygg i dig själv och självgående samt bygger förtroendefulla relationer i arbetsgrupper och nätverk samt till /med uppdragsgivare.
I rollen behöver du ha en förmåga att tänka strategiskt i syfte att bedöma och analysera konsekvenser för drift och verksamhet, samt framtida underhåll.
Intervjuer är planerade till 24 och 25 februari.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.