OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Samhällsbyggnadskontoret växer och från årsskiftet kommer ansvaret att utveckla och förvalta kommunens lokaler att ingå i kontorets uppdrag. Vi kommer att vara cirka 460 medarbetare som ansvarar för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas och sköts om samt säkerställa en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden. Vi ska också skapa förutsättningar för hållbara, trygga och pedagogiska miljöer som ger plats för upplevelser, kreativitet, trivsel och liv.
Inom enheten fastighet utvecklar och förvaltar vi ca 770 000 kvm kommunägda lokaler som rymmer kommunens kärnverksamheter. För att täcka kommunens totala behov av lokaler hanterar vi även ca 336 000 kvm inhyrda lokaler från privata fastighetsägare.
Har du erfarenhet av att planera och hyra in/ut lokaler för olika typer av verksamhet? Vill du arbeta i en mångsidig och utåtriktad roll i en organisation med fantastiska möjligheter? Lockas du av att skapa en bättre vardag för Norrköpings kommuninvånare?
Vi söker nu en Lokalplanerare till uppdraget att matcha de kommunala verksamheternas lokalbehov med kommunägda lokaler eller privata fastighetsägares erbjudande. Uppdraget innebär att du kommer att få arbeta med en nära och långsiktig relation med våra kunder och fastighetsägare.
ARBETSBESKRIVNING
Lokalplaneraren är en viktig del i samhällsuppdraget och har möjlighet att påverka så mycket för så många. Du gör skillnad som märks direkt i människor liv.
Att vara Lokalplanerare hos oss innebär att du har en mångsidig och utåtriktad roll. Uppdraget innebär bland annat att genomföra lokalbehovsanalyser i samråd med kund, utreda och dimensionera lokaler efter olika kunders behov med en effektiv och affärsmässig lokalanvändning i fokus.
Du kommer att undersöka förutsättningarna i kommunens befintliga fastighetsbestånd men med ett fokus på inhyrning från privata fastighetsägare. Du ansvarar för kontakter med privata fastighetsägare, kravställning, förhandling och tecknande av nya hyresavtal. Du hanterar även villkorsändringar och uppsägningar. Vid behov kommer du också att bereda underlagen inför politiska beslut.
Du kommer arbeta tätt tillsammans med en lokalplaneringskollega för att skapa helhetsperspektivet utifrån kommunens bästa. I denna roll arbetar du även i nära samarbete övriga kollegor inom avdelningen fastighetsförvaltning, projekt fastighet, lokalstrateger och kunder inom de olika verksamhetskontoren i kommunen med syfte att säkerställa funktion och avtalsvillkor kopplat till lokalerna i dialog med fastighetsägare.
DIN PROFIL
För att trivas i rollen behöver du tycka om en varierad och föränderlig vardag med många kontakter och en stor bredd i arbetsuppgifterna.
Som person är du samarbets- och serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. I dina kontaktytor har du lätt för att skapa förtroende, bygga och bibehålla goda relationer och vara tydlig i din kommunikation. Du använder din analytiska förmåga väl och kan genom egen drivkraft och initiativförmåga genomföra och uppnå uppsatta mål och förverkliga planer.
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med fastighetsekonomi, fastighetsrätt, fastighetsförvaltning med avtalsinriktning eller annan relevant arbetserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har även lämplig arbetserfarenhet med koppling till fastighetsbranschen och hantering av hyresavtal. Du har god kännedom om hyreslagstiftningen samt erfarenhet av arbete inom lokalresursplanering och projekt/processledning från fastighetsbranschen eller liknande verksamheter. Vi ser gärna att du har god förståelse för fastighetsekonomi i praktiken samt kan bedöma marknadshyror. Det är meriterande med erfarenhet från politiskt styrda organisationer
Rollen kräver att du innehar B-körkort manuell och att du är en mycket van datoranvändare.
Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Sista dag för ansökan är den 6 december, men ansök gärna så snart som möjligt då urval kommer ske löpande.
Frågor om tjänsten besvaras av enhetschef Monica Jangland. 011-15 51 50 eller rekryteringskonsult Tomas Köhler, tomas.kohler@randstad.se, 0736-794777
Vi samarbetar med Randstad i denna rekrytering.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.