OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Norra Lappland, Luleå/Boden, Piteå Älvdal och Östra Norrbotten.
Vid lokalpolisområde Norra Lappland finns receptioner i Kiruna, Gällivare och Jokkmokk som har i uppdrag att ge service till medborgarna måndag till fredag.
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service.
Vi söker nu medarbetare till receptionen i Kiruna för tidsbegränsad anställning.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Hantera hittegods
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.
Du kommer att få genomgå en nationell RES-grundutbildning för pass- och ID-hantering förlagd till dagtid. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet inom service och administration
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Körkort, lägst behörighet B
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
att kunna arbeta i ett högt och växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande, ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt, en god samarbetsförmåga samt att du har ett lösningsorienterat fokus.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
ÖVRIGT
Tidsbegränsad anställning som administratör t o m 2022-12-31.
Vid behov kommer tjänstgöring även kunna ske vid vår reception i Jokkmokk
Arbetstid: dagtid med flex
Tillträde: så snart som möjligt enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 29 maj. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddad identitet eller om du vill komplettera din ansökan kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33