OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Polisområde Norrbotten har verksamhet i hela Norrbottens län fördelat på fyra lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli.
Lokalpolisområde Norra Lappland söker nu en Beslagsadministratör till Gällivare.
ARBETSUPPGIFTER
Inom ramen för polisens utredningsarbete hanteras ofta beslagtaget gods. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av inkomna beslag såsom förvaring, förstörande, godsutlämning samt dokumentation av de åtgärder som vidtas i samband med detta.
Då inflödet av ärenden varierar kan andra förekommande arbetsuppgifter förekomma, såsom att fungera som administratör vid receptionen.
Som administratör kommer du främst arbeta med beslag men även i receptionen och med övrigt förkommande arbetsuppgifter inom administration. Du kommer att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen:
• Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
• Hantera hittegods
• Hantera delgivningar
• Utlämning av beslag
• Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
• Samt övrigt förekommande arbetsuppgifter tillhörande administration och reception
Polismyndigheten arbetar med löpande verksamhetsutveckling, varför det är viktigt att du som söker är flexibel och öppen för att ta in ny utbildning eller rutiner, i linje med att förbättra och utveckla verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Minst ett år aktuell erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga
kontakter som arbetsgivaren anser som relevant för tjänsten
• Körkort B
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom Polismyndigheten
• Erfarenhet av arbete inom reception eller motsvarade arbete som arbetsgivaren anser
relevant för tjänsten
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och
Durtvå
• Behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska
Personliga egenskaper
Som Beslagsadministratör är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare: SEKO polisen, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord.
Samtliga nås via polisens växel 11414.
Placeringsort: Gällivare
Anställningen är visstid t.o.m. 2023-08-31, med eventuell möjlighet till förlängning.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20-08-2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33