OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium är en enrådighetsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare.
Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping inom dessa finns ett flertal lokalpolisområden, däribland lokalpolisområde Nyköping.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga polismyndighetsärenden, som ex. passärenden och ärenden avseende nationella id-kort, hittegodsärenden, anmälan om brott och förlustanmälningar samt utför andra arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet. Du är ett ansikte utåt för Polismyndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta inom myndigheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, annan motsvarande utbildning eller flera års relevant arbetslivserfarenhet. Om du har erfarenhet av att ha arbetat inom receptionsverksamhet inom polisen är det meriterande. Det är särskilt meriterande om du har utbildning i handläggning av passärenden/nationella id-kort, handläggning av hittegodsärenden och/eller anmälningsupptagning i polisens RAR-system.
Du ska ha fyllt 20 år och har körkort lägst behörighet B. Du ska ha en god datorvana samt ha en god kommunikationsförmåga där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ett krav är att du utöver svenska ska behärska det engelska språket, främst i tal och förståelse. Meriterande är om du även har språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.
ÖVRIGT
Det är viktigt att du kan arbeta enligt receptionens öppettider vilket även inkluderar kvällar. Tjänstens placering är på polishuset i Nyköping. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793