Lokalsamordnare

Lokalsamordnare

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på serviceavdelningen har ett helhetsansvar för tillsyn och skötsel och reparationer av våra fastigheter som innefattar alltifrån mark till byggnad och installationer. I vårt uppdrag ingår också att upprätthålla myndighetskrav, utföra energisparåtgärder samt mindre uppdrag. För oss är det viktigt att våra kunder är nöjda och trivs i våra miljöer. En förutsättning för det är att vi arbetar med omtanke för och i nära samarbete med verksamheten. Tillsammans med förvaltningens andra avdelningar och organisationer i staden ser vi till att standarden i våra lokaler är god och väl
fungerande för våra kunder och göteborgarna.

Serviceavdelningen består idag av cirka 280 medarbetare och är indelad i fem områden. Arbetsmiljön präglas av stort engagemang, kreativitet, gott samarbete och stor gemenskap. Område kundservice är en del av serviceavdelningen och har som uppdrag att ta emot och administrera reparationer och mindre skador från förvaltningens samtliga ca 1600 fastigheter. I områdets uppdrag ingår även att stötta medarbetare på lokalförvaltningen i intern service för att skapa rätt förutsättningar för samtliga medarbetare.

I din roll som lokalsamordnare på Lokalförvaltningen ansvarar du för lokalfrågor kopplat till Lokalförvaltningens egna lokaler, det vill säga där lokalförvaltningens medarbetare har sin placering. Idag består verksamheten av fyra servicekontor med olika placering inom Göteborg.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Tillsammans med verksamheten identifiera, analysera samt bedöma behov av lokaler
• Optimera nyttjandet av lokalytor (space management)
• Säkerställa att löpande underhåll samt service av lokaler fungerar
• Utforma arbetsplatser
• Vara sakkunnig i frågor rörande möbler, utrustning och inventarier
• Tillsammans med ansvariga funktioner/roller hantera säkerhets- och arbetsmiljöfrågor
• Följa upp lokaleffektivitet
• Samordna intern flytt och beställning av möbler
• Samordna behov av åtgärder efter genomförda arbetsmiljöronder
• Genomföra upphandlingar
• Driva projekt och utredningsuppdrag inom området


KVALIFIKATIONER
• Relevant eftergymnasial examen, gärna med inriktning mot fastigheter eller inredning.
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med liknande frågor, gärna inom offentlig förvaltning.
• Som person är du ansvarstagande, tar initiativ och driver självständigt ditt arbete vidare.
• Du är lösningsorienterad, gillar att komma med egna idéer och får saker att hända på en praktisk nivå
• Du gillar att samarbeta med andra människor.
• Du har förmågan att växla mellan detaljer och helhetssyn för agera för verksamhetens bästa
• Du har ett gott ekonomiskt tänkande och har jobbat med inköp i någon form, gärna i Proceedo.
• Du trivs med omväxlande arbetsuppgifter av operativ karaktär där du själv får ta tag i det praktiska genomförandet
• Kunskap om lagar, avtal och bestämmelser inom upphandling och inköp i offentlig förvaltning
• Du behöver ha körkort och att vara flytande i svenska både i tal och skrift.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024