OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i Sollentuna kommun har höga ambitioner i vår process för lokalförsörjning.
Vårt fokus är att göra Sollentuna lite bättre varje dag för våra invånare och för alla våra medarbetare. Vår vision är att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Genom att vara ansvarstagande och göra goda analyser av behoven av lokaler stödjer vi verksamheterna att uppnå den visionen.
Lokalförsörjningsenheten ansvarar för kommunens lokalförsörjning vilket innebär ett övergripande ansvar att identifiera, planera och styra verksamheternas behov av lokaler, anläggningar och boenden. Enheten är organiserad under kommunledningskontorets ekonomiavdelning och består av en enhetschef, tre lokalstrateger och två lokalsamordnare.
Vi är en liten enhet som jobbar tätt tillsammans och vi söker nu en engagerad lokalsamordnare!
Arbetsuppgifter
Som lokalsamordnare kommer du att i samarbete med lokalstrateger ge stöd till kommunens verksamheter i lokal- och fastighetsrelaterade frågor. Du företräder verksamheten gentemot fastighetsägare och leverantörer för att säkerställa ändamålsenliga lokaler som möter kommunens behov och krav. Som lokalsamordnare kommer du att vara kommunens beställarföreträdare i olika projekt och hyresgästanpassningar samt hantera inhyrningsavtal. Du samarbetar bland annat med kommunens bolag för verksamhetsfastigheter.
Konkreta arbetsuppgifter som ingår:
- Genomföra behovsutredningar vid hyresgästanpassningar
- Beställa och följa underhållsåtgärder och mindre lokalanpassningar
- Delta vid förhandling av hyresavtal och upprättande av gränsdragningslistor
- Skriva och bereda beslutsunderlag inom lokal- och fastighetsfrågor
- Genomföra enklare besiktningar vid lokaler och boenden avseende underhåll och slitage
- Ge stöd vid verksamhetsupphandlingar och delta vid visningar
- Delta vid lokalnyttjandeanalyser
- Delta i utvecklingsarbeten, exempelvis funktionsprogram
Vi arbetar tillsammans på enheten med att utveckla lokalförsörjningen i kommunen!
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi/-juridik alternativt annan utbildning som vi anser motsvarande. Du behöver ha god svenska i tal och skrift och behärska Office. Det är meriterande med några års erfarenhet inom arbetsområdet, exempelvis som lokal- eller fastighetsförvaltare.
Eftersom tjänsten innebär samarbete med många olika aktörer behöver du ha god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och strukturerad och har förmåga att driva dina arbetsuppgifter själv.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Det finns möjlighet att arbeta på distans.
Övrigt
Intervjuerna kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan!
Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!