OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på https://lysekil.se/.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Fastighetsenheten är kommunens fastighetsförvaltare och förvaltar kommunens skolor, idrottshallar, simhall och andra byggnader i kommunal ägo.
Enheten har också ansvar för externa hyresavtal och badplatser.
Lysekils kommun står inför många spännande utmaningar. Vi har ett åldrande fastighetsbestånd som kommer att genomgå stora investeringar de kommande åren. Fastighetsutvecklingen sker i nära samarbete med våra interna kunder och med allmänhetens bästa för ögonen. Som Lokalplanerare har du ansvar för att kommunen har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lysekil har en ganska stor portfölj med inhyrda lokaler och det finns ett behov av att se över hyresavtalen och att bli en mer aktiv hyresgäst.
På Fastighetsenheten arbetar idag arbetsledare, projektledare, fastighetstekniker, drifttekniker, vaktmästare.
Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsförvaltningen och du är direkt underställd enhetschef fastighetsenheten.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för den övergripande planeringen av lokalbehovet för kommunens verksamheter och genomförande av kommunens lokalförsörjningsprocess. Vi ser därför att du är en person som har lätt att planera och organisera ditt arbete effektivt. Du är även en person som lägger stor vikt vid att vara noggrann och hålla god kvalitet samt har kundfokus med dig i arbetet.
Du är länken mellan verksamheterna och våra externa hyresvärdar. I uppdraget ingår att analysera och lösa komplexa frågor. Därför är det viktigt att du har lätt att samarbeta med olika människor och anpassa dig efter olika situationer.
Detta innebär följande:
- Driver och samordnar arbetet med kommunens lokalförsörjningsplan
- Aktiv samordning av hyresavtal – ca 40 000 kvm
- Ansvara för och genomföra hyresförhandlingar
- Stötta verksamheterna i deras arbete med behovsanalyser och inför projekt
- Leda eller aktivt delta i förstudier inför kommande lokalprojekt
- Viss hyresadministration
Kvalifikationer
Du har yrkeserfarenhet av att arbeta med lokaler och fastigheter utifrån strategisk planering, administration, juridik och avtalsbevakning/hantering eller annan relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har även eftergymnasial utbildning exempelvis inom fastighetsförvaltning, projektledning eller annan högre utbildning relevant för området.
Personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad samt har god förmåga att kunna analysera komplexa frågor ha problemlösningsfokus i arbetet. Vidare behöver du ha lätt för samarbete med andra, vara relationsskapande och serviceinriktad då arbetet innebär många kontaktytor.
Körkort B är ett krav.
Villkor
Tillsvidareanställning heltid.
Intervjutillfällen är planerade till vecka 17-19.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus