OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Kommunen har omkring 1600 anställda och drygt 22 000 invånare.
Med höga ambitioner och verksamheter i framkant arbetar vi för kommunens vision - en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet.
Uppdrag
Uppdrag som lokalsamordnare i Svedala kommun innebär att vara den medarbetare som samordnar kommunens lokaler, både egna samt inhyrda objekt.
Du kommer att tillhöra utbildningsnämnden men arbetet riktar sig mot hela kommunen. Uppdraget innebär bland annat att ansvara för underhållsplaner, drift- och underhållsfrågor, byggprojekt, upphandlingar, systematiskt brandskyddsarbete, larm- och passersystem.
Vidare innebär tjänsten att du,
• Bidrar med kompetens vid ombyggnationer, renoveringar och dagligt underhåll av lokaler.
• Bistår med stöd och service inom lokal-, miljö- och byggnadsfrågor.
• Projektleder mindre byggprojekt och lokalanpassningar.
• Följer upp felanmälningar och åtgärder i förvaltningarnas samtliga lokaler.
• Planerar underhåll för utemiljö på idrottsanläggningar och badanläggningar.
• Bygger och underhåller ett starkt nätverk av kontakter.
Du är flexibel, initiativrik och tycker om att arbeta självständigt så väl som i grupp och har intresse samt kompetens att självständigt kunna driva utvecklingsarbete.
Då arbetet spänner över flera verksamhetsområden och förvaltningar inom kommunen är det viktigt att du är prestigelös, har lätt för att samarbeta och kan skapa goda kontakter.
Rollens som lokalsamordnare är relativt ny och det finns därför möjlighet att påverka och forma rollen.
Kompetens
För att lyckas i uppdraget som lokalsamordnare krävs att du är social och besitter förmågan att bygga relationer med interna och externa aktörer. Vi söker dig som är flexibel i ditt arbetssätt och besitter förmågan att arbeta både självständigt och i grupp.
Vidare krävs för tjänsten att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/fasighet/förvaltning eller motsvarande. Du behöver även ha arbetslivserfarenhet i projektledning av fastighets- och lokalfrågor inom kommunal förvaltning
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Övrigt
Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningstillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2 000 kr, förmånscykel, semesterväxling, löneväxling till pension.
Förmåner som erbjuds kan du läsa om här.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus