OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.
På Servicestöd arbetar vi långsiktigt och agilt med att leverera service och stöd till kommunens huvuduppdrag och dess verksamheter och Fastighetsenheten har det samlade ansvaret för att tillgodose kommunens olika verksamheter med ändamålsenliga verksamhetslokaler. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för Ängelholms kommuninvånare.
Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.
Huvuduppdrag Hälsa har under 2020 inlett en omfattande renoveringsplan för att skapa goda boendemiljöer samt moderna särskilda boenden för kommunens äldre. De flesta av kommunens särskilda boenden kommer därför att omställas/avvecklas, renoveras eller ersättas av nytt boende.
ARBETSUPPGIFTER
Som lokalsamordnare med inriktning mot Huvuduppdrag Hälsa (Äldreomsorg och funktionsstöd) bidrar du till att skapa lokaler som möter arbetsmiljö och säkerhetskrav, men som också bidrar till välbefinnande och livskvalité för huvuduppdragets målgrupp. Du utgör ett kvalificerat stöd till chefer i lokalfrågor.
Lokalsamordnaren är verksamheternas representant i kontakt med fastighetsägare/förvaltare, myndigheter, entreprenörer och andra aktörer i ärenden som rör arbetsområdet. Du kommer att ha ett nära samarbete med AB Ängelholmslokaler som är ett helägt kommunalt fastighetsbolag som i sin tur äger och förvaltar kommunens verksamhetslokaler. Detta för att ha en god planering av verksamheternas lokaler och dess hyresavtal.
Arbetet innebär ett nära samarbete med HU Hälsas olika verksamheter där lokalsamordnaren har ett samordnande ansvar och särskilt ansvar för planering och genomförande av verksamhetens fastighetsuppgifter såsom hyressättning för brukarna i särskilda boenden. I rollen som lokalsamordnare ingår projektarbete i dina arbetsuppgifter. Det kan innebära att du leder och driver projektprocessen från start till mål eller att du ingår som deltagare i projektet i nära samarbete med Huvuduppdragets ledning. Du planerar och medverkar i bland annat om- och tillbyggnadsprojekt, renoveringsprojekt och även nybyggnadsprojekt.
Lokalsamordnaren har ett verksamhetsansvar, vilket innebär att du är ansvarig för frågor som rör lokaler gentemot en eller flera av Huvuduppdragets verksamheter. Du medverkar i upphandlingar enligt Lou samt hanterar fakturor och säkerställer att kostnader stämmer överens med avtalade priser.
Du förväntas ha sinne för god service, är lyhörd samt ingår i de nätverk som finns och är relevanta för tjänsten. Du skapar gärna nya nätverk som är viktiga för arbetet och har goda relationer med olika aktörer i ditt arbete. För att lyckas med detta så behöver du ha ett professionellt förhållningsätt och trivas med samarbeten i olika former.
Du har kunskap, är delaktig och behjälplig i alla fastighetskaraktäristiska frågor som rör Huvuduppdragets verksamheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan bakgrund inom fastighetssektorn som bedöms lämplig. För den här tjänsten krävs att du har gedigen erfarenhet av kvalificerat arbete som är kopplat till förvaltning av lokaler, fastigheter och fastighetsutveckling med inriktning mot vård och omsorgslokaler såsom särskilda boenden, bostäder med särskild service, hemtjänstlokaler, lokaler för daglig verksamhet och gruppbostäder. Du har kunskap om projektledning och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler, bland annat vad gäller fastighetsrättsliga frågor.
Har du erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation samt kunskap om Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) samt Lou är det meriterande. Det är även viktigt för oss att du har en personlig mognad, är självgående, strukturerad, uthållig och har god samarbetsförmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och tycker om att prata både med och inför människor. I mötet med politiker, tjänstemän, företagare och privatpersoner är du professionell och relationsinriktad.
Du ska känna dig trygg med att använda datorn som ett av dina främsta arbetsredskap och har en hög IT-mognad.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann, strukturerad, har förmåga att se helheter och har en mycket god analytisk samt kommunikativ förmåga. Du är lyhörd, kan arbeta strukturerat och lösningsfokuserat mot uppsatta mål. Du är van vid att ta ansvar och har en god förståelse för ekonomistyrning och ekonomins påverkan på de uppdrag du utför. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Körkort krävs.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Redovisningschef Karin Jung
0431 870 00