OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Miljöförvaltningens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete. Som myndighet arbetar vi med miljötillsyn och livsmedelskontroll för att skydda människors hälsa och miljön. Vi har också i uppdrag att leda, samordna och följa upp strategiska program och planer för hur staden ska arbeta för att nå miljömålen. Göteborg arbetar för att bli en attraktiv och hållbar stad där vi gemensamt skapar en bättre framtid för alla. Mer information om miljöförvaltningen och Göteborgs stad hittar du på http://www.goteborg.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en lokal-/fastighetssamordnare med inriktning inom inköp som vill vara med och bidra till enhetens olika uppdrag. Lokal-/fastighetssamordnaren stödjer förvaltningen och driver utvecklingen inom området med hög kvalitet och inom rätt tid till dem vi är till för.
Ditt uppdrag är att förvalta och utveckla förvaltningens lokaler, lokalanvändning, inventarier och annat arbetsmaterial. Du administrerar felanmälningar gällande fastigheten, inventarier och annat, inklusive åtgärdar fel. Du är kontaktperson mot hyresvärd, entreprenörer och leverantörer och handhar godsmottagning och leveranskvittens. Inom ramen för inköpssamordningsgruppens arbete utveckla förvaltningens inköp och stå för egna inköp av god kvalitet. Du tillhandahåller relevant kontorsservice med bland annat påfyllda närförråd och fungerande mötesrum. Du bemannar reception och står för professionell och relevant service till både medarbetare och kunder. Du ska även driva olika utvecklingsprojekt inom funktionens arbetsområde.
På miljöförvaltningen kan vi erbjuda dig en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Vi har engagerade medarbetare med breda, djupa och varierade kompetenser. Vi arbetar digitalt i aktivitetsbaserade lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning/yrkeshögskola eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av hantering av lokaler och reception. Du har även erfarenhet av inköp och beställningar, gärna erfarenhet av verksamhetssystemet Proceedo. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du har god kunskap och förmåga att använda verktygen i Microsoft 365. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig förvaltning och kunskap om ramavtal och avrop samt projektledning.
Du är produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas.