OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till polisområde Stockholm City, operativ verksamhetsstyrning 2, söker vi nu en lokalsamordnare som är driven, lösningsfokuserad och har strategisk förmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Din arbetsplats kommer att vara på polisområde Stockholm Citys kansli. Områdeskansliet utgör ett stöd till Citys lokalpolisområden och sektioner samt polisområdets ledning. Områdeskansliet består idag av 7 grupper inom verksamhetsområdena operativ verksamhetsstyrning, verksamhetsstöd, förvaltningsärenden och intern service.
ARBETSUPPGIFTER
Som lokalsamordnare blir du en nyckelfunktion i polisområde Stockholm citys lokalförsörjning. Du kommer att arbeta över polisområdet, samt tillsammans med främst regionen och lokalförsörjningsenheten på Ekonomiavdelningen i utvecklingen av verksamhetsanpassade lokaler.
Du kommer att arbeta med:
Utveckla och implementera PO Citys lokalstrategi.
Ordföra PO Citys lokalforum.
Ansvara för att PO Citys lokalbehov som ska till lokalförsörjningsenheten administreras via behovsanmälningar.
Föreslå prioritering av PO Citys lokalbehov till nationell lokalförsörjningsplan och i förhållande till regionens lokalprioriteringar.
Delta vid behov i styrgrupper för större lokalprojekt som berör PO City.
Samarbeta med regionens samt polisområdenas och enheternas lokalsamordnare.
Samarbeta med lokalförsörjningsenhetens förvaltare.
Sammankalla och hålla ihop processerna vid lokalförändringar av enklare art inom PO City.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Godkänd gymnasieexamen alternativt likvärdig utbildning förvärvad genom exempelvis Komvux
God förmåga att uttrycka dig väl och tydligt i tal och skrift
Grundläggande kunskap om lokalers utformning
Grundläggande kunskap om fysisk och ergonomisk arbetsmiljö
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Det är meriterande om du även har:
Projektledarkompetens och erfarenhet av projektledning
God kännedom om polisens organisation och verksamhet
Arbetsmiljökompetens och erfarenhet av fysiskt och ergonomiskt arbetsmiljöarbete
Erfarenhet av arbetsledning
Goda kunskaper om lokalers utformning
Personliga egenskaper:
Lokalsamordning innebär att arbeta med långa tidsperspektiv kombinerat med lokalfrågor som behöver lösas ut på kort sikt. Strategisk förmåga tillsammans med förmåga att se samband och sammanhang är viktiga egenskaper som vi efterfrågar. Du är självständig, strukturerad, målinriktad, uthållig och lösningsfokuserad.
Verksamhetsförståelse för anpassning av lokalers utformning är viktig att tillskansa sig vid respektive projekt. Du behöver därav ha god samarbetsförmåga och vara orädd för att knyta nya kontakter. Du behöver ha förmågan att se lokalers förutsättningar för vårt verksamhetsuppdrag, medarbetarnas arbetsmiljö och medborgarnyttan.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill engagera dig i detta spännande uppdrag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen.
Funktion: Lokalsamordnare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63