OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
Äldre och omsorgsförvaltningen har i uppdrag att tillgodose omsorg av hög kvalité till Tyresös äldre och funktionsnedsatta.
På myndigheten för äldre och funktionsnedsättning ansvarar vi förutom för myndighetsutövningen även för att säkerställa att de beslut som fattas verkställs och genomförs med hög kvalité. Vi är bland annat ansvariga för att säkerställa att vi har bra och ändamålsenliga lokaler för alla våra verksamheter, så som exempelvis lägenheter, gruppboenden och serviceboenden för personer med funktionsnedsättning samt vård och omsorgsboenden för äldre.
Förvaltningen tillsätter nu en lokalsamordnare som kommer att ha som uppdrag att koordinera och samordna arbetet med lokalförsörjning samt förvaltning av våra nuvarande lokaler.
Vi är en glad och stabil arbetsgrupp som tycker om att gå till jobbet och har låg personalomsättning. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och även att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation.
Om tjänsten
Som lokalsamordnare kommer du att arbeta som spindeln i nätet kring allt som har med våra lokaler att göra. Detta innefattar exempelvis att vara förvaltningens kontaktperson gentemot fastighetsavdelningen, att delta i kommunens strategiska lokalgrupp samt att hålla ihop arbetet med lokalfrågor i förvaltningen på både lång och kort sikt.
Du kommer att arbeta gentemot både externa parter i kommunen samt vara en sammanhållande länk för interna samarbeten både i vår förvaltning samt med andra förvaltningar.
Detta kommer att innebära planering av arbetet med lokalförsörjning vid såväl nyproduktion, ombyggnation som lokalanpassning/återställningar i nära samarbete med förvaltningsledning och verksamhetsansvariga. Som processledare blir du en sammanhållande länk som kan omvandla verksamheternas lokalbehov i en funktions-/verksamhetsbeskrivning och kravställan. I processen med kravställan tänker vi att du har ett innovativt förhållningssätt och kan bidra till att utmana befintliga strukturer med nya kreativa lokallösningar. Du kommer att ha löpande kontakt med kommunens fastighetsavdelning i samband med bl a projektering och förväntas då kunna svara på frågor gällande innehåll i de lokaler som skall om-/till-/nybyggas.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna inom fastighetsområdet, eller annan relevant yrkesutbildning. Alternativt har du arbetslivserfarenhet som motsvarar en kunskapsnivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du utbildning inom hyresjuridik, BBR och/eller underhållsplanering ser vi det som meriterande.
Förståelse för ekonomi och organisation är nödvändig och då arbetet omfattar en hel del skrivande och kommunikation är det nödvändigt att ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Vi förutsätter också att du är en van IT-användare.
Du ska ha tidigare erfarenhet från tjänster inom fastighetsområdet på minst tre år.
Vi ser positivt på om du tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet på beställarsidan.
För att trivas i rollen behöver du ha ett genuint och moget servicetänk och drivs av att hjälpa den organisation du arbetar i att utvecklas. Du har en förmåga att kunna prioritera det som är viktigt samt förstår vikten av tydlig återkoppling och uppföljning. Du behöver ha ett ekonomiskt sinnelag och förmågan att förvalta det förtroende det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning.
Som person tar du stort ansvar för och driver de ärenden som ligger inom ditt ansvarsområde på ett strukturerat sätt och du triggas av att hitta lösningar på de utmaningar du ställs inför. Du är bekväm med att vara en tydlig beställare och är en duktig förhandlare samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra.
Eftersom du kommer att ha många kontakter är det viktigt att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer samt har god samarbetsförmåga. Som processledare är du van att skapa tydliga och transparanta arbetsprocesser som systematiskt leder arbetet framåt. Du arbetar självständigt men är lyhörd och har förmåga att skapa delaktighet och insyn i arbetet för bästa resultat.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 13 maj 2022. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Eva Norgren Verksamhetschef myndighet
epost: eva.norgren@tyreso.se
telefonnummer: 08-578 295 15
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar!
Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården.
Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.