OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla och representera lokalfrågor för att skapa de bästa förutsättningarna för örebroarna? Hos oss får du ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som lokalsamordnare inom Socialförvaltningen är du en central funktion för hantering av lokalfrågor inom förvaltningen. Du fungerar som representant för verksamheten i enskilda lokalprojekt (lokalanskaffning) och ansvarar för facklig samverkan. I din roll är du dessutom en viktig samarbetspart för att kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete ska fungera såväl internt som externt. Du arbetar nära förvaltningsledning, ekonomer och kommunens lokalförsörjningsavdelning samt är verksamhetens kontaktperson mot fastighetsägaren. Du arbetar självständigt med att identifiera behov och genomföra projekt kopplat till förvaltningens lokalbehov. Du har en bred verksamhetskännedom och är väl insatt i lokalförsörjningsfrågor. Du ger även ett strategiskt stöd till chefer och medarbetare inom ditt sakområde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• identifiera och beskriver behovsförändringar inom förvaltningens verksamhetsområden kopplat till lokaler
• kartlägga lokalbehov på kort- och lång sikt genom att bland annat analysera befolkningsprognoser
• samordna förvaltningens behovsunderlag till den kommunövergripande lokalförsörjningsplanen
• ansvara för planering och anskaffning av inredning och utrustning till lokaler
• vara beställare av åtgärder i redan förhyrd lokal
• ansvara för samordning med lokalförsörjningsavdelningen inför hyresgästanpassningar
Inom uppdraget har du kontakt med fastighetsägare och konsulter kopplade till lokalanskaffningen på en operativ nivå. Du är även förvaltningens kontaktperson mot Avtalsenheten och Lokalplaneringsenheten.
Uppdraget innebär även att du föredrar ärenden i nämnd.
Kompetenskrav
• akademisk examen 180hp med inriktning mot samhällsplanering, fastighetsekonomi, byggingenjör eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• god kunskap i Office 365
Du är strukturerad, gillar att jobba självständigt såväl som i team. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet eller kännedom från något av förvaltningens verksamhetsområden
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av statistisk bearbetning/analys
• erfarenhet av bygg- eller fastighetsbransch
• erfarenhet av arbete med lokalförsörjning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Om arbetsplatsen
Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 december.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67