Lokalsamordnare till polisområde Gotland

Lokalsamordnare till polisområde Gotland

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Vi söker nu lokalsamordnare till vårt team som trivs i samarbete med andra människor och har en god kommunikationsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

PO Gotland
Polisområde Gotland tillhör region Stockholm. Det geografiska området omfattar hela ön – från Fårö i norr till Sundre i syd. Polisområde Gotland omfattar ett lokalpolisområde. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli.

Kansli
Områdeskansliets uppgift är att stödja områdesledningen med operativ koordinering, förvaltning och uppföljning av verksamheten. Kansliet samordnar sakfrågor, stödjer verksamhetsgrenar och polisområdet i stort.

Vi söker nu samordnare till kansliet med huvudsaklig inriktning mot lokaler.


ARBETSUPPGIFTER
Som lokalsamordnare ansvarar du för att planera, analysera och följa upp polisområdets övergripande aktiviteter inom ditt verksamhetsområde och för att bidra i dina kollegors arbete inom sina.
Du har ett övergripande och koordinerande ansvar inom polisområdet och i rollen stödjer du även enhetens sektioner genom dialog, samverkan och metodutveckling. Du kommer regelbundet att bereda underlag till-, och som föredragande ibland delta vid polisområdet ledningsmöten, samverka med nyckelfunktioner på enhetens sektioner samt ingå i nätverk med övriga samordnare i regionen.

Alla samordnare på polisområdets kansli arbetar i nära samverkan med ledningen för polisområdet och övriga polisverksamheter på Gotland.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk utbildning, exempelvis inom juridik, psykologi eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner intressant
• God förmåga att kunna visualisera information i text, bild och grafik
• God förmåga att exempelvis skriva rapporter och liknande underlag på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller liknande uppdrag
• Erfarenhet av analytiskt arbete, förstå samband samt tydliggöra komplexa frågor
• Erfarenhet av andra samordnande uppdrag
• Erfarenhet av arbete med lokalfrågor inom offentlig verksamhet
• Kunskap om skyddsobjekt
• Kännedom om lagen om offentlig upphandling (LOU)

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och strukturerad och som har ett starkt driv. Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att självständigt och i grupp kunna samordna, strukturera och proaktivt genom egna initiativ leda arbetet framåt. Du bör ha starkt utvecklingsfokus, en god helhetssyn samt kunna växla mellan olika perspektiv och olika tidsskalor. Du är lyhörd och kommunicerar på ett tydligt sätt, ser till att budskap når fram genom att säkerställa, påminna och följa upp. Då du kan komma att hantera känslig information krävs det att du har hög integritet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Visby
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson

Ledningsstöd Leo Hoffman

Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

19 november 2024

19 november 2024

Spontanansökan - Receptionist

19 november 2024