Lokalsamordnare till Sjöbo kommun

Lokalsamordnare till Sjöbo kommun

Arbetsbeskrivning

Sjöbo - en plats vi skapar tillsammans!
Vi är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 400 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
På ekonomiavdelningen utvecklar vi och ansvarar för kommunens ekonomistyrning och processerna kring budget och uppföljning, redovisning, bokslut, finansfrågor och lokalsamordning.

ARBETSUPPGIFTER
Som lokalsamordnare leder och ansvarar du för att samordna lokalanvändningen för att säkerställa ett kostnadseffektivt lokalutnyttjande. Det ställer krav på att du har en samlad överblick av kommunens lokaler. Du förväntas tillsammans med förvaltningscheferna analysera kapaciteten och det framtida behovet av lokaler kopplat till befolkningsutvecklingen och utbyggnadstakten.

I arbetsuppgifterna ingår:
• Förhandla och upprätta avtal avseende inhyrda lokaler
• Förhandla och upprätta avtal avseende ny- och ombyggnation av lokaler
• Bevaka tidsbegränsade bygglov och söka nya vid behov
• Bistå chefer i kontakten med fastighetsägare, myndigheter och interna servicefunktioner
• Skriva tjänsteutlåtanden och bereda politiska beslut
• Bevaka hyres-, lokalvårds- och vaktmästaravtal
• Samordna kommunens SBA arbete
• Är kommunens beställarrepresentant vid om-, till- och nybyggnadsprojekt
• Till- och frånträdes besiktningar
• Egendomsförsäkring

Du förväntas ha ett nära samarbete med våra chefer, säkerhetsorganisation och personalen på AB Sjöbohem.

KVALIFIKATIONER
Du är utbildad fastighetsekonom/fastighetsingenjör eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med kommunal verksamhet med frågor som rör lokalförsörjning och lokalplanering. Du är en skicklig förhandlare och är bra på att uttrycka dig i skrift.

Som lokalsamordnare behöver du vara resultatorienterad, självgående och ta ansvar för ditt arbetsområde. Lokalsamordnaren är en stödfunktion till verksamheterna som nyttjar lokalerna och behöver därför vara serviceinriktad, lyhörd och bra på att samarbeta med andra. En ekonomisk medvetenhet och förståelse för ekonomiska ramar är en självklarhet, liksom förmågan att rör sig mellan strategiskt och operativt arbete. Du har lätt för att ta till dig information och analysera särskilt utifrån ett fastighetsekonomiskt perspektiv.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Göran Hjelm
0416-271 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöbo kommun, Ekonomiavdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Postadress

None
Sjöbo, 27580

Liknande jobb


Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

Är du en nyexaminerad ekonom som vill kicka igång din karriär?

18 december 2024

Kvalificerad Bolagsekonom sökes till Brinova Fastigheter

13 december 2024

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

Administratör och brf-ekonom till brf Jupiter 1 i Täby

3 december 2024

Vikarierande ekonom

Vikarierande ekonom

3 december 2024