OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Lokalsamordnare till Skolinspektionen
Vill du bidra till att våra medarbetare får de bästa förutsättningarna att göra ett bra jobb på sin arbetsplats? Då finns ett spännande jobb hos oss med att arbeta med vår lokalförvaltning, fysiska arbetsmiljö och kontorsservice.
Skolinspektionen söker en lokalsamordnare som ska utveckla nya rutiner för att samordna och driva dessa frågor. Vi söker en erfaren och serviceinriktad person som ska ansvara för myndighetens lokalförsörjning och kontorsservice på alla våra fem kontor. Genom att hålla samman rutiner och processer ska du vara med och säkerställa en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Arbetet innebär både strategiska och operativa uppgifter.
Tjänsten kommer att placeras inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av 12 medarbetare. Din närmaste chef är ekonomichefen. Enhetens ansvarsområden omfattar förutom lokalfrågor, ekonomi, planering och uppföljning samt upphandling. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik med placering i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Skolinspektionen är en föränderlig organisation som har vuxit och fortsätter att växa. I och med det förändras kraven på våra lokaler. Som lokalsamordnare ska du leda och samordna all lokalplanering och vara projektledare för både större och mindre lokalprojekt.
Myndighetens medarbetare finns på fem orter i Sverige. Som lokalsamordnare är det din uppgift att samordna och säkerställa likvärdiga tjänster och leveranser till dessa kontor. Det omfattar allt från städning och lokalunderhåll till kontakter med leveranser. Du kommer att samarbeta både med kontorsansvariga och administratörer på de olika arbetsplatserna och med många olika leverantörer.
Tillsammans med myndighetens upphandlare ska du kravställa och delta i upphandlingar av varor och tjänster inom ansvarsområdet lokaler. Inom ansvarsområdet ligger också löpande avtalsuppföljning och dialog med leverantörer samt beställningar inom ramen för upphandlade avtal.
Kvalifikationer
• Relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.
• Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll.
• Erfarenhet av att leda lokalprojekt.
• Erfarenhet av samarbete med leverantörer.
• Erfarenhet av offentlig sektor, företrädelsevis statlig.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du också har:
• Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk uppföljning.
• Erfarenhet av kravställning och upphandling enligt LOU.
Du har hög integritet och är strukturerad, problemlösande, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förmåga att arbeta självständigt och du gillar att ge service. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. I tjänsten förkommer resor och lägst B-körkort är ett krav.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 9 januari 2022. Ansökan har dnr 2021:8420.
Frågor
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Stolarska tfn 08 586 080 47.
Fackliga företrädare
Anna Kjellberg (Saco-S), Mattias Friström (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus