OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Socialförvaltningen driver en samhällsviktig verksamhet under dygnets alla timmar. En grundförutsättning för att bedriva en verksamhet med god kvalitet är att ha ändamålsenliga och effektiva lokaler som grundar sig på verksamheternas behov. För att stötta verksamheterna i att säkerställa deras lokalbehov rekryteras nu en lokalsamordnare till socialförvaltningen.
Socialförvaltningen består av sex olika verksamhetsområden som omfattar myndighetsutövning och utförarverksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet samt individ- och familjeomsorg. I förvaltningen ingår även den kommunala hälso- och sjukvården. Tjänsten som lokalsamordnare är placerad på förvaltningens stab. Stabens uppdrag är att stötta ledning och verksamhet och består av funktioner inom bland annat verksamhetsutveckling, systemförvaltning, arkiv och administration, juridik, digitalisering och upphandling. Staben leds av biträdande socialdirektör.
Arbetsuppgifter
Som lokalsamordnare ansvarar du för socialförvaltningens lokalbehov och de uppgifter som ankommer förvaltningen utifrån kommunens gemensamma lokalförsörjningsprocess. Det innebär att tillsammans med verksamheterna aktivt arbeta med att definiera och kvantifiera verksamhetens lokalbehov till den årliga lokalrevisionen. Det handlar bland annat om att inventera och sammanställa aktuella lokaler samt aktuella verksamheters lokalutnyttjande. Hålla ihop behovsanalys avseende lokaler med avseende på volymer, teknisk status, ändamålsenlighet samt politiska beslut och viljeinriktningar. Du deltar i förstudier samt håller ihop arbete med styrande dokument för förvaltningens lokaler så som lokal-, funktions- och rumsprogram.
Lokalsamordnare har även ett operativt ansvar i löpande frågor kopplade till lokalerna och agerar representant för verksamheten i frågor kopplade till fastighetsförvaltarnas ansvarsområde. Lokalsamordnare utgör ett ledningsstöd och är en resurs för förvaltningsledningen. Som stöd i ditt uppdrag har du en lokalgrupp inom förvaltningen, kommunens lokalstrateg samt förvaltare inom kommunens fastighetsverksamhet.
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning/-vetenskap eller motsvarande som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av motsvarande tjänst, gärna i en politiskt styrd organisation. Det är en fördel om du har erfarenhet från offentlig verksamhet, och om du har arbetat med lokalfrågor inom hälso- och sjukvård eller socialtjänstområdet.
I arbetet behöver du ha förståelse för hur lagar, avtal och bestämmelser styr förutsättningar för verksamheten. Du har även viss kunskap om ekonomi. Vi ser också att du har en mycket god datorvana och det är viktigt att du kan presentera information på ett bra sätt muntligt, visuellt och digitalt. Tjänsten kräver B-körkort samt att du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift.
Som person har du en god förmåga att planera och strukturera upp ditt arbete. Du är analytisk och kan väga samman komplex information och dra slutsatser utifrån detta. Du ser saker i ett större sammanhang och kan värdera hur uppkomna frågor kan lösas på kort och lång sikt. Du tar egna initiativ och arbetar självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta och driva processer tillsammans med andra inom olika kompetensområden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Pernilla Lundberg
0141-22 34 21
Verksamhetschef förskola Pedro Gustafsson
070-2687570
Enhetschef Dan Bernström
0141-225000
Rekryteringskonsult Johan Rajer
0141225000