Lokalsamordnare till Teknik- och serviceförvaltningen, Staben

Lokalsamordnare till Teknik- och serviceförvaltningen, Staben

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag!

Om tjänsten

Nu finns möjlighet att arbeta som lokalsamordnare hos oss med placering i Staben! Tjänsten innebär att du arbetar mot alla verksamheter inom Teknik- och serviceförvaltningen. Som lokalsamordnare är du en central funktion för hantering av lokalfrågor inom förvaltningen och en viktig samarbetspart för att kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete ska fungera såväl internt som externt. Du arbetar nära förvaltningsledning, ekonomer och kommunens Lokalförsörjningsavdelning samt är verksamhetens kontaktperson mot fastighetsägaren. Du arbetar självständigt med att identifiera behov och genomföra projekt kopplat till förvaltningens lokalbehov. Du skapar en bred verksamhetskännedom och är väl insatt i lokalförsörjningsfrågor. Du ger även ett strategiskt stöd till chefer och medarbetare inom ditt sakområde.

Inom uppdraget har du kontakt med fastighetsägare och konsulter kopplade till lokalanskaffningen på en operativ nivå. Uppdraget innebär även att du föredrar ärenden i nämnd. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• samordna arbetet med att ta fram förvaltningens behovsunderlag till den kommunövergripande lokalförsörjningsplanen
• fungera som representant för verksamheten i enskilda lokalprojekt (lokalanskaffning)
• vara beställare av åtgärder i redan förhyrd lokal
• ansvara för samordning med lokalförsörjningsavdelningen inför hyresgästanpassningar
• fungera som verksamhetens kontaktperson mot fastighetsägare vid hyresgästanpassningar och andra operativa lokalfrågor
• leda och samordna uppdrag och projekt utifrån förvaltningens behov

Om arbetsplatsen
Teknik- och serviceförvaltningens stab är en kompetent resurs som inspirerar och stödjer förvaltningens verksamheter med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra deras arbete.
Förvaltningens verksamheter är: Måltid, Park och Gata, Vatten och avlopp, Avfall, Fordon och Gas.
Din arbetsplats blir i moderna kontorslokaler i Citypassagen nära centralstationen, med goda möjligheter till distansarbete delar av din arbetsvecka.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du noggrann och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner och för tjänsten krävs att du är kommunikativ och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du obehindrat kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen med inriktning mot fastighetsekonomi, byggingenjör eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och/eller betydande arbetslivserfarenhet i liknande roll
• god kunskap i Office 365
• erfarenhet av att självständigt leda uppdrag och projekt

Meriterande:

• erfarenhet av bygg- eller fastighetsbransch
• erfarenhet av arbete med lokalförsörjning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Vi kan eventuellt tillämpa tester som en del av urvalsprocessen.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 oktober. Urval och intervjuer sker efter annonseringstid.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 oktober 2024

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024