OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.
Rinkeby-Kista växer
Rinkeby-Kista befinner sig i en expansiv fas där invånarantalet beräknas öka med 20 – 25 procent till 55 000 invånare inom tio år.
För att möta detta planeras det för 1 500 – 3 500 nya bostäder vilket innebär en kraftig ökning av lokaler för förskolor, olika former av omsorgsboenden och andra lokaler och platser i stadsdelsområdet för förvaltningens verksamheter.
Vi söker nu en lokalsamordnare/lokalstrateg som är intresserad av att vara med och skapa framtidens Rinkeby-Kista. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om ca 5 personer som arbetar med lokalfrågor. Övriga funktioner på enheten är upphandling, inköp och internservice. Som lokasamordnare/lokalstrateg är du förvaltningens representant vid nybyggnads- och ombyggnadsprojekt och ansvarar för in- och uthyrning med såväl privata aktörer som de kommunala bolagen. I rollen kommer du att arbeta nära verksamheten. Vi är i en progressiv fas där vi förbättrar arbetssättet och sätter våra roller.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som lokalsamordnare/lokalstrateg kartlägger, samordnar och driver du förvaltningens arbete med lokalfrågor samt projektleder ett stort antal ny- och ombyggnadsprojekt. Arbetet består i att hjälpa till med övergripande strategisk planering kring befintliga och planerade verksamhetslokaler inom förskola, äldreomsorg, LSS och individ- och familjeomsorg. Du driver självständigt lokalfrågor internt och i samverkan med andra aktörer, samt deltar i lokalplaneringsarbete i området från detaljplan till färdigt hus. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt då du är kontaktperson mot hyresvärdar, både inom kommunkoncernen Stockholms stad och privata fastighetsägare. I arbetet ingår att ansvara för framtagandet av beslutsunderlag till avdelningar och nämnd gällande kapacitetsförändringar, inhyrning av nya och avveckling av befintliga lokaler i samarbete med ansvariga inom respektive verksamhetsområde.
Kvalifikationer
- Högskola med inriktning på relevant utbildning för lokalsamordnare/lokalstrateg eller motsvarande yrkesutbildning. Alternativt mångårig och relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av att arbeta med lokalfrågor samt att arbeta i projekt och är van att driva, genomföra och leverera i parallella projekt med olika tidsplaner och med olika kontaktytor.
- Då arbetet omfattar en hel del skrivande samt kommunikation är det nödvändigt att ha mycket god kunskap i det svenska språket, både i tal och skrift.
Som person är du trygg i din roll, lösningsorienterad och ser möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och är van att förhandla/diskutera fram lösningar och avtal. Vidare är du självgående och tar ansvar för verksamhetens utveckling genom att driva arbetet framåt. Som samordnare för del av förvaltningens lokalfrågor ställs krav på att du är strukturerad och strategiskt lagd både i övergripande processutvecklingsarbete samt i enskilda lokalplaneringar. Du trivs i en serviceinriktad roll och tycker att det är viktigt att ge god service.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Då en del av arbetet utförs på spridda lokaler behöver du körkort.
Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och friskvårdstid (1h/vecka) samt möjlighet att köpa rabatterat simhallskort och gymkort på utvalda anläggningar. Dessutom har du möjlighet till semesterväxling för fler lediga dagar. Urval och intervjuer kommer att ske löpande
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.