Lokalspecialist/ lokalhandläggare

Lokalspecialist/ lokalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.

ÅM2020-1925

Åklagarmyndigheten söker en lokalhandläggare/ lokalspecialist till ekonomiavdelningen med placering vid huvudkontoret i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

Anställningen är placerad på ekonomiavdelningens lokalfunktion som för närvarande består av två medarbetare. Myndigheten har lokaler på flera orter i landet vilket innebär resor. Som lokalhandläggare/lokalspecialist är du parallellt involverad i flera projekt och processer av varierande storlek och komplexitet. Du har en kontinuerlig och nära dialog med andra delar inom myndigheten, fastighetsägare, förvaltare och leverantörer.

Som lokalhandläggare/lokalspecialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:

ha kontakter med fastighetsägare och lokalförvaltare
delta i ny- och ombyggnationsprojekt
identifiera lokalbehov och genomföra lokalsökningar
genomföra hyresförhandlingar
förvalta och följa upp hyresavtal
inredningsfrågor
utveckling och förvaltning av lokalprogram och rutiner
hantera fakturor och följa upp budget.
Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

eftergymnasial utbildning
erfarenhet av arbete med fastighets- och lokalfrågor
goda kunskaper i fastighetsjuridik
Meriterande är god förhandlingsvana, erfarenhet av lokalfrågor i offentlig verksamhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling.

Som person ser vi att du har en god administrativ förmåga, är ansvarstagande, lösningsorienterad och har en god samarbetsförmåga.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månads provanställning .

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 27 november 2020

Besöksadress

Östermalmsgatan 87 C
None

Postadress

Box 5553
Stockholm, 11485

Liknande jobb


Tidplanerare till Trafikverket i Gävle

Tidplanerare till Trafikverket i Gävle

20 december 2024

Samhällsplanerare till planenheten

Samhällsplanerare till planenheten

17 december 2024

Planarkitekt

Planarkitekt

10 december 2024