OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen
Nu söker vi Lokalstrateg
Ange ref.nr: 89/2015 sbn
Arbetsuppgifter
Heby kommun hyr in samtliga verksamhetslokaler från olika hyresvärdar, framförallt från det kommunala bostadsbolaget Hebyfastigheter AB. Kommunens verksamhet bedrivs i samtliga tätorter i kommunen vilket gör att lokalerna är spridda över en stor geografisk yta. Lokalstrategen är den tjänsteman som hyr in lokaler från hyresvärdarna och hyr sedan ut dem till de kommunala verksamheterna. Lokalstrategen har alltså ett "spindel-i-nätetuppdrag" att samordna lokalfrågor inom hela kommunens förvaltning och vara beställarombud gentemot de fastighetsägare kommunen hyr in lokaler från. Som lokalstrateg ansvarar du för att samtliga verksamheter har kunskap om vad hyresavtalet reglerar, att kostnad för inhyrning motsvarar inkomsterna från kommunens verksamheter, och bevakar uppsägningar av kontrakt och sammanställer ekonomiska redovisningar.Kostnadseffektivitet står i fokus. Du är också verksamheternas kontaktperson i lokalfrågor och bistår dem med rådgivning, lovsökning med mera. Tillsammans med verksamheterna planerar du framtida lokalbehov och tar fram strategier för lokalbeståndet. I din tjänst samarbetar du med alla yrkesgrupper som finns inom kommunens verksamhet, och håller i nödvändiga kontakter med olika myndigheter som arbetsmiljöverket och räddningstjänst. I arbetet ingår också föredragning av ärenden i nämnd.
Om tjänsten
Det finns möjlighet att utforma tjänsten utifrån personliga kvalifikationer och den kommer att inrymma andra uppgifter som utformas utifrån de sökandes kompetens. Det är troligt att antingen drift av kommunala gator, trafikplanering eller fastighetsfrågor kommer att ingå i lokalstrategens ansvarsområde.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och samarbeta och som tycker att kontakt med kollegor och allmänhet är viktigt för att nå bra resultat. Du kan uttrycka dig väl i tal, skrift och bild och är analytisk lagd. Det är viktigt att du arbetar strukturerat med administration och dokumentation. Förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är egenskaper som vi värdesätter, liksom förmåga att förankra beslut och åtgärder. Som person är du drivande med god initiativförmåga, och klarar av att ha en mängd parallella processer igång samtidigt.
Du har antingen relevant högskoleexamen (i byggteknik, projektledare, fastighetsförvaltning) eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har kunskaper i hantering av digitalt kartmaterial och kan hantera aktuella dataprogram som exempelvis autocad. Erfarenhet av fastighetsprojekt är meriterande.
Du har B- körkort.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder Dig
Tillsvidareanställning
Tillträde 1 september 2015 eller enligt ök
Sista ansökningsdag, 30 juni 2015
Ange referens: 89/2015 sbn
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Upplysningar lämnas av
Ansvarig chef Emma Burstedt, 0224-36180 alt emma.burstedt@heby.se
SACO - Elisabet Andersson, 0224-362 67
Vision - Mattias Lundin, 0224-361 83
Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
www.heby.se/ledigajobb
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69