OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Socialförvaltningen är en gemensam förvaltning för Socialnämndens och Omsorgsnämndens fyra verksamheter, Äldreomsorg, Kommunal hälso- och sjukvård, Funktionsstöd och Individ- och familjeomsorg. Tjänsten som lokalstrateg är en förvaltningsgemensam tjänst som stödjer dessa verksamheter.
Då utvecklingen inom områdena lokalförsörjning, samhällsplanering och hållbarhet ställer större krav vad gäller utredning, planering och strategier ser förvaltningen behov av att inrätta en ny tjänst som lokalstrateg. Som lokalstrateg tillhör du Socialförvaltningens administrativa enhet som ansvarar för de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består av dig och 16 kollegor som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utvecklings- utrednings- och planeringsledare, utredare, administrativa handläggare. En uppdelning av enheten i en administrativ del och en utredande/utvecklande del är planerad framöver. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens olika verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Som lokalstrateg på socialförvaltningen förväntas du samordna förvaltningens operativa och strategiska lokalfrågor. Tillsammans med kollegor, övriga medarbetare, chefer och nämnderna arbetar du med att säkerställa en god planering och lokalförsörjning utifrån verksamheternas behov, demografisk utveckling och i samklang med kommunens utveckling. I denna tjänst ingår också att vara förvaltningens samordnande resurs vad gäller samhällsplanering utifrån socialtjänstens uppdrag både vad gäller översiktlig planering och detaljplanering. Tjänsten innebär även att vara förvaltningens samordnande och övergripande resurs vad gäller systematiskt brandskyddsarbete samt hållbarhet- och miljöfrågor. Du förväntas driva och skapa engagemang kring förvaltningens lokalfrågor, samhällsplanering samt hållbarhets- och miljöfrågor. I tjänsten ingår att genomföra utredningar, besvara remisser och vara föredragande vid nämnd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete med strategisk lokalförsörjning inom kommunal verksamhet eller liknande. Du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och god kunskap inom den lagstiftning som reglerar socialtjänstens område samt förvaltnings- och kommunallag. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialförvaltningens olika verksamhetsområden. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att samspela med andra genom ett positivt och flexibelt förhållningssätt. Du har förmåga att organisera, strukturera och planera arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du har även förmåga till strategiskt tänkande och omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Det är ett krav för tjänsten att du har B-körkort.
ÖVRIGT
Intervjuer för tjänsten planeras att genomföras 12 juni 2024.
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson
Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15