Lokalstrateg, Stockholm Göteborg eller Malmö

Lokalstrateg, Stockholm Göteborg eller Malmö

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




För att bedriva verksamhet inom Arbetsförmedlingens uppdrag krävs många olika typer av lokaler.

Utformningen av våra lokaler syftar till att skapa en god arbetsmiljö, trygghet och skydd av integritet samt förutsättningar för en rättvis, tillförlitlig och effektiv handläggning. Enheten Lokalförsörjning ansvarar för:

- Att hyra och förvalta lokaler för Arbetsförmedlingens verksamhet
- Att utforma och inreda lokaler på ett för verksamheten ändamålsenligt sätt
- Att ge råd till verksamheten, och se till att lokalerna är tillgängliga, yteffektiva och anpassade enligt gällande regelverk och ger förutsättningar för en god arbetsmiljö
- Tjänsterna inom områdena fastighetsteknik, lokal, inredning, post och kontorsnära tjänster, lokalvård samt internservice på huvudkontoret
- Arbetsförmedlingens huvudkontors internservice 

Arbetsuppgifter

Sektionen Lokalplanering har ett nationellt ansvar för planering, utredning och prioritering av Arbetsförmedlingens lokalförändringar samt myndighetens hyresavtal. I rollen som lokalstrateg deltar du i sektionens huvuduppdrag och utveckling av både sektionens och enhetens verksamhet. Du har ett nära samarbete med verksamhetspartner som ansvarar för dialog med Arbetsförmedlingens regionledningar samt projektledare som ansvarar för beslutade lokalförändringar. Tillsammans med tre kollegor kommer du att ansvara för:

- Förhandling, omförhandling och uppsägning av hyresavtal för Arbetsförmedlingens lokaler
- Framtagande av hyresavtal inför tecknande av enhetschef Lokalförsörjning
- Strategiskt arbete med kontorsnätsfrågor kopplat till hyresavtal där du tar fram underlag enligt enhetens projektstyrningsmodell
- Att inkomma med underlag för kommande års budgetplanering gällande lokaler
- Förvaltning av myndighetens databas för hyresavtal 

Kompetens

Du har:

- Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120p, alternativt att du genom erfarenhet bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till de övriga kompetenskrav som ställs.
- Kunskap om hyreslagstiftning samt LOU, och är uppdaterad på lagar, riktlinjer och koncept inom området för offentliga lokaler
- Erfarenhet av att förhandla hyresavtal och ta fram/handlägga hyresavtal
- Erfarenhet av att arbeta enligt AML och har kunskap om riktlinjerna för tillgänglighet gällande lokaler
- Strategisk och analytisk förmåga
- Kunskap om kalkylering och ekonomisk hantering
- God kunskap om förvaltning i offentlig verksamhet
- Microsoft Office

Vi ser gärna att du har mycket god kunskap av ovanstående.

Personliga egenskaper

Du är en person som är strukturerad i ditt arbete och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan genomföra presentationer och föredragningar både för den egna och för andra ledningsgrupper. Du arbetar självständigt men har god förmåga att förankra ditt arbete med kollegor och interna parter. Du har en god analytisk förmåga och är intresserad att utveckla arbetssätt och processer tillsammans med dina kollegor i sektionen. Som tjänsteman i en politiskt styrd myndighet behöver du kunna arbeta i en verksamhet som förändras med myndighetens uppdrag. Du kommer att ha ett nationellt uppdrag vilket innebär att resor inom Sverige förekommer.

Övrigt

Tillsvidareanställning med tillträde snarast. Provanställning om sex månader tillämpas om du inte redan har en tillsvidareanställning inom myndigheten. Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Välkommen med din ansökan senast 13 mars 2020. Du kommer även få besvara ett antal frågor i samband med att du registrerar dig, vänligen bifoga även CV och personligt brev. 

Kontaktpersoner

Johanna Engström, Sektionschef Lokalplanering, 010-486 25 80

Kristina Kumbrant, Hr-partner, 010-486 58 26

Facklig företrädare

Anna Gemling, ST, 010-488 24 67

Lars Norlander, Saco, 010-486 77 22

Karl-Johan Asplund, Seko, 010-486 08 55





Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024