Lokalstrateg till Arbetsmiljöverket

Lokalstrateg till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2020/019217
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en lokalstrateg som ska leda och samverka i lokalförsörjningsprojekt när Arbetsmiljöverket nu succesivt implementerar sin lokalförsörjningsstrategi i de egna lokalerna på sina 12 orter i Sverige. Du ska tillsammans med dina kollegor agera som stöd till verksamheten i strategi, planering, lokalsökning och när så beslutas större lokalanpassningar eller nyetablering.

Målbilden för lokalförsörjningsstrategin är kostnadseffektiva och ändamålsenliga lokaler så långt det är möjligt. Viktiga fokusområden är ett hållbart resurseffektivt lokalutnyttjande och en arbetsplats där medarbetarna ges förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Arbetssätt och lokaler som ger bättre möjligheter till samverkan både fysiskt och digitalt samt en attraktiv arbetsplats vi vill vara på som behåller och attraherar kompetens.

Du kommer tillsammans med oss andra i teamet också ha en ledande roll i att samordna och fortsätta utveckla lokalförsörjning och internservice på det nya Stockholmsbaserade kontoret där hälften av Arbetsmiljöverkets medarbetare kommer sitta från och med i höst. Du blir en viktig samarbetspartner för verksamheten men också i att vara ersättare för varandra i nyckeluppgifter i teamet. Vi blir ännu bättre tillsammans!

Kvalifikationskrav

Du ska ha:

• minst 5 års erfarenhet som projektledare med program och/eller projektstyrning med hyresgästrådgivning, lokalförsörjningsfrågor i strategi, planering och etablering
• eftergymnasial utbildning inom fastighet och/eller förändringsledning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer vara relevant
• minst 5 års erfarenhet av stöd till organisationer i förändringsledning
• erfarenhet av att ge rådgivning till chefer och ledningsgrupper
• erfarenhet av att leda grupper i workshops eller liknande
• erfarenhet av att samverka och/eller förhandla med fackliga organisationer
• minst 5 års erfarenhet av ovan i verksamhet med minst 300 medarbetare
• goda kunskaper i Officepaketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift


Du är:
• en stabil och mogen person som har en god förmåga att leda sig själv
• bra på att balansera rollen som både styrande och stödjande med bibehållet förtroende
• en person med stark utvecklingsfokus, drivkraft och uthållighet
• förtroendeingivande och ha mycket god förmåga att samarbeta samt ha lätt för att skapa och utveckla goda relationer
• kommunikativ, lyhörd och prestigelös
• en person som kan arbeta självständigt och strukturerad

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• minst 3 års erfarenhet som chef med personal och budgetansvar
• minst 3 års erfarenhet av säkerhetsfrågor kopplat till lokal
• minst 3 års erfarenhet av att leda facility management frågor
• kompetens i projektstyrningsverktyg MS Projekt eller motsvarande
• erfarenhet av anskaffningar inom ramen för LOU
• erfarenhet av att ha lett verksamhetsutvecklingsarbete kopplat till organisationskultur
• kompetens inom hyresjuridiska frågor

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten är placerad i Stockholm. Resor i tjänsten förekommer. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.
Arbetsmiljöverket vill vara en arbetsplats med bred mångfald. Olika perspektiv gör oss bättre.

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00. Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Sara Lodin. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Gabrielle Byfors, för ST Marita Jonsson och för Seko Jenny Bengtsson. 

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
 
Välkommen med din ansökan senast den 22 april 2020
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
På HR-avdelningen arbetar vi med strategiskt, operativt och administrativt HR- och lokalförsörjningsarbete. HR-avdelningen är organiserad i två enheter varav den ena främst arbetar med kompetens- och lokalförsörjningsfrågor. Det finns idag ytterligare en lokalstrateg samt en lokalsamordnare som arbetar dedikerat med lokalförsörjningsfrågor. Den andra enheten arbetar främst med chefsstöd i HR-frågor samt lön.

Om myndigheten
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 12 orter i Sverige.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024