OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 27 900 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela
deras liv.
Vill du också bli en av oss?
Vår kommun är i ett expansivt skede med cirka 27.000 invånare där målsättningen är att öka till 30 000 invånare fram till 2030. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen där tillgängligheten geografiskt är en styrka. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: ”Världsvan och hemkär”. ”Världsvan” står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro
på framtiden. ”Hemkär” står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Vill du veta mer om oss? Besök oss på www.mjolby.se
Vill du vara med i vår framtida resa och samhällsbyggnadsutveckling i Mjölby kommun?
Service- och teknikförvaltningen, som styrs av den tekniska nämnden, har ansvar för förvaltningen av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Service- och teknikförvaltningen ansvarar även för måltidsservice och lokalvård. Våra medarbetare har en gedigen kunskap och engagemang för miljön vilket bidrar till en hållbar utveckling där
vi satsar på ny teknik och ny utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden.
Vår förvaltning består av fem stycken avdelningar samt en projektenhet som ansvarar för genomförandet av investeringsprojekt avseende nybyggnation, om och- tillbyggnader samt exploateringsprojekt. På vår förvaltning arbetar idag cirka 250 medarbetare.
Du kommer att tillhöra fastighetsavdelningen men arbetar ur ett strategiskt koncernperspektiv med kommunstyrelsen som fastighetsägare. Mjölby Kommuns fastighetsbestånd består idag av ca 200 000 kvm lokalyta där kommunens verksamheter till största delen är våra hyresgäster. Fastighetsavdelningen ansvarar för drift- och fastighetsunderhåll av
kommunens fastigheter där fokus är att aktivt bedriva en miljömässigt hållbar och långsiktig fastighetsförvaltning. Fastighetsavdelningen består idag av cirka 25 medarbetare.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du arbetar ur ett strategiskt koncernperspektiv med kommunstyrelsen som fastighetsägare, där du tillsammans med lokalansvariga inom respektive förvaltning identifierar kommunens långsiktiga lokalbehov. Rollen innebär att du deltar i kommunens olika forum för samhällsbyggnadsutveckling bl.a. tillsammans med mark- och exploateringsenheten, för att
säkerställa mark för framtida nybyggnationer av samhällsfastigheter då Mjölby kommun är i en utmanande tillväxtfas.
Kommunens arbete med lokalförsörjningsprocessen samt lokalförsörjningsplanen är i en spännande utvecklingsfas där du som lokalstrateg kommer fortsätta arbetet med implementeringen och översynen samt årligen upprätta en lokalförsörjningsplan tillsammans med förvaltningarnas lokalansvariga.
Du ska tillsammans med mark- och exploateringsenheten, ansvara för att samordna arbetet i strategiska frågor som berör utveckling och avveckling av kommunens fastigheter för att säkerställa den långsiktiga samhällsbyggnadsutvecklingen i Mjölby kommun.
Fokus för rollen ligger på den långsiktiga strategiska planeringen av lokalförsörjningsprocessen utifrån kostnadseffektivitet, kvalité samt hållbarhet. Du är bl a föredragande i den strategiska lokalgruppen och ansvarig för lokalförsörjningsärenden i tidiga skeden samt förstudier enligt kommunens projektmodell.
Din roll innebär också att du har ett ansvar för omvärldsbevakning och deltar i lokala nätverk men även i regionala sammanhang. Du ansvarar även för att styrdokument och riktlinjer avseende lokalförsörjningsprocessen, internhyresprinciper, ramprogram mm regelbundet uppdateras. Dessutom är du ansvarig för externa inhyrningar vid förändrade lokalbehov samt övriga lokalfrågor avseende ny-, om- och tillbyggnader gentemot externa hyresvärdar och fastighetsägare.
Din profil
Du har teknisk högskole- eller byggnadsingenjörsutbildning med inriktning mot tex projektledning, fastighetsekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Erfarenhet av exploaterings- och lokalförsörjningsprocesser, investeringskalkyler och hyresavtal(omförhandlingar, uppsägningar mm) är meriterande.
Du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom en politiskt styrd organisation. Kunskaper om hyresjuridik och LOU är också meriterande. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift då arbetet bland annat innebär att författa tjänsteskrivelser mm till nämnder. B-körkort är ett krav.
Som person är du strukturerad, tar ansvar för dina uppgifter och driver processer vidare. Du tycker om att samarbeta med andra samt är utåtriktad och social. Du är en god lyssnare och kan anpassa dig till olika situationer, likväl som du uttrycker dig tydligt och klart. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandarder samt har förmågan att analysera och lösa komplicerade problem.
Vi erbjuder dig en arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och arbeta tillsammans med trevliga och kompetenta medarbetare. Du får även möjlighet att utvecklas i din roll eftersom vi arbetar långsiktigt med kompetensutveckling.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84