Lokalstrateg till Socialförvaltningen

Lokalstrateg till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Socialnämndens ansvarsområde omfattar omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning, med ca 220 medarbetare

Socialförvaltningen har i uppdrag att analysera och belysa framtida behov av nya verksamheter och utveckling av verksamheterna och deras lokalbehov.



ARBETSUPPGIFTER
Som lokalstrateg arbetar du både operativt och strategiskt med frågor rörande om-, till- och nybyggnationer inom socialförvaltningens ansvarsområde. Du ansvarar för att behovet av lokaler för den egna verksamheten upptas i investeringsplan och tillgodoses i samråd med berörda verksamheter.

Du företräder förvaltningen i lokalfrågor gentemot fastighetsförvaltare och fastighetsägare och ingår i kommunens lokalberedningsgrupp. Du är ansvarig för att samordna lokalanpassningar och förändrade lokalbehov för förvaltningens verksamheter samt att planerad byggnation sker utifrån förvaltningens lokalrevision.

Du ansvarar även för att samordna lokalförsörjningen inom socialförvaltningen. Tar fram planeringsunderlag inom förvaltningen såsom lokalbestånd, kapaciteter, befolkningsprognoser, nyckeltal etc. Utarbetar specifika funktionsprogram baserade på objektiva behov. Ansvara för att bereda socialnämndens yttrande i kommunens planprocess.

Du är förvaltningens kontaktperson i externa och interna hyresfrågor i samråd med kommunens fastighetsavdelning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning bygg/fastighet, ekonomi eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har några års erfarenhet från fastighetsbranschen, exempelvis som fastighetsekonom, fastighetsförvaltare, projektledare eller utredare.

För att lyckas i denna roll behöver du vara relationsskapande och ha en god kommunikativ förmåga då du till stor del kommer arbeta ur ett kundperspektiv. En god samarbetsförmåga är en förutsättning för denna tjänst då du kommer i kontakt med både interna och externa aktörer där din förmåga att förhandla och föra dialog är avgörande. Du ska även kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska, då du bl.a. förväntas sammanställa texter med en genomtänkt metodik där analyser och bedömningar ingår.

Socialförvaltningen är en stor verksamhet och därför ser vi att du har en god förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver även ha förmågan att arbeta självständigt där du tar ansvar för din uppgift och själv strukturerar och driver dina processer framåt. Motivation att arbeta tills projekt är avslutade och resultat uppnådda är även viktigt i tjänsten.
Tjänsten är placerad i en av de centrala staberna.


ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

Liknande jobb


Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

20 november 2024