OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelperson i planeringen och utvecklingen av en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö kommun!
Nu söker vi en analytisk och engagerad lokalstrateg till ekonomiavdelningen.
Vi erbjuder dig uppdraget att samordna och vara en del av kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete. Du kommer att fortsätta utvecklingen av lokalförsörjningsprocessen och hålla den uppdaterad.
Uppdraget innebär att utifrån ett kommunövergripande perspektiv medverka i strategisk lokalförsörjning och planering i tidiga skeden. Det innebär att bistå med långsiktighet, samordning, helhetssyn och överblick i planering och prioriteringar. Lokalstrategen arbetar nära verksamheterna utifrån deras behov och önskemål om lokalförändringar. Du stödjer verksamheterna med processtöd tidigt i lokalanskaffning eller avveckling. Du samarbetar med ledning och fastighetsorganisation vid planering och utveckling av våra verksamhetslokaler. På uppdrag av kommunledningen utför du utredningar och förstudier samt bereder ärenden inför beslut. En viktig uppgift är att sammanställa, bearbeta, analysera och kvalitetssäkra lokalplanerna som upprättas inom de olika verksamheterna.
Det är en chefsnära och rådgivande roll och du är ett stöd i utvecklingen av verksamheterna.
Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning på ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning gärna civilingenjör och/eller civilekonom alt annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har processledarerfarenhet och erfarenhet att på en strategisk nivå samordna och leda lokalutvecklingsprojekt. Tidigare arbete inom offentlig sektor eller erfarenhet av utformning av lokaler och myndighetskrav ses som meriterande. Du har lätt för att skapa goda relationer, är lyhörd och lösningsorienterad. Du har även en förmåga att strukturera och planera ditt eget arbete. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på ”Sök detta jobb” nedan och följ sedan instruktionerna.
Välkommen med din ansökan senast den 30 maj 2021.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600 eller via e-post sofie.skaranger@jobbet.se.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Krav
Relevant högskoleutbildning alt annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig
Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll
Processledarerfarenhet och erfarenhet att på en strategisk nivå samordna och leda lokalutvecklingsprojekt
Mycket god svenska i tal och skrift
Meriterande
Tidigare arbete inom offentlig sektor
Erfarenhet av utformning av lokaler enligt myndighetskrav
Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten.