OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Consolis är en Europeisk ledande industrikoncern som tillhandahåller smarta, hållbara prefabricerade betongkonstruktioner för byggnation och infrastruktur. Med mer än 11 000 anställda omsätter Consolis Group ca 15 miljarder SEK.
Nu söker vi dig som har erfarenhet av att ansvara och leda en mindre IT-avdelning.
Om rollen
Vi har valt att dela upp vår Servicedesk i två delar. Vår 1st line support kommer i framtiden vara outsourcad och vår 2nd line Support kommer finnas kvar lokalt i Sverige.
I rollen kommer du att ansvara för att driva, upprätthålla och förbättra vår 2nd line funktion och ansvara för ett mindre team på i dagsläget fyra personer.
I rollen kommer du att vara en facilitator och utvecklare av hela processen för vår 2nd line leverans; från inkommande ärenden till lösning och uppföljning. Du kommer att bygga upp fungerande processer och sedan förvalta och kontinuerligt förbättra dessa samt följa upp kpi:er, budget och se till att allting fungerar på bästa sätt.
I din roll kommer du att ansvara för och driva teamet framåt, allt från att se till att schemalägga till att planera supportfunktionen strategiskt framåt.
Rollen kommer innebära en del resor, framförallt inom Sverige till våra olika kontor.
Vårt koncernspråk är engelska och i rollen kommer du ha en hel del kontakt med bland annat våra kontor i Finland och Frankrike.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:
Ansvara för och utveckla ditt team framåt, både som team och individuellt
Uppföljning av SLA-er, dialog med affärsansvariga
Operativt ansvarig för IT I Sverige omfattande serverdrift, nätverk, WAN, LAN, O365
Leverantörskontakter, licenshantering
Ansvarig för incidenthantering
Life-cycle Management - Processansvarig för klient, mobil och mobiltillbehör
Informationssäkerhetsarbete
Ansvarig för att budget hålls och ansvara för kontinuerlig rapportering till Head of Service delivery and Support, Nordic/Baltic
Din erfarenhet:
Du har tidigare haft personalansvar eller varit Teamlead för en liknande funktion.
Du har själv en bakgrund från tekniska roller i en IT-Servicedesk funktion alternativt från en IT-Operationsavdelning.
Som person är du prestigelös och har inget emot att hjälpa till att då och då ta ärenden som kommer in vid toppar och speciella tillfällen.
Vårt koncernspråk är engelska så vi förutsätter att du pratar engelska obehindrat och även kan uttrycka dig på ett bra sätt i skrift.
Du har en grundläggande ITIL-certifiering eller motsvarande erfarenhet från ITIL-organisationer och är väl bevandrad i ITIL-begrepp.
Denna roll passar dig som vill ta ansvar och har en utmärkt kommunikationsförmåga.
Vad får du av oss?
Consolis ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma denna roll.
Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling.
Tjänsten är en heltidstjänst med fast månadslön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
Vi tror på work life/balance och att det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.
Vi sitter centralt i Stockholms innerstad, med närhet till kommunikationer.
Ansökan
I denna process samarbetar vi med House of Skills. Vid frågor och ansökan går det bra att kontakta ansvarig Rekryterare Linda Freij på linda@houseofskills.se
Vi ser fram emot din ansökan och går igenom urvalet löpande.