OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag.Vi äger och hyr ut cirka 26 000 lägenheter och 3 200 lokaler.Bolaget bildades 1937 och har sedan dess varit en av de största aktörerna i Stockholms utbyggnad och framväxt.Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.Antalet anställda är drygt 300 personer och huvudkontoret är centralt beläget på Södermalm.Läs mer på www.stockholmshem.se.Inom Stockholmshems marknadsavdelning ryms idag bland annat bostadsuthyrning och lokaluthyrning.På lokaluthyrningen arbetar i dagsläget två personer men vi planerar nu att utöka personalstyrkan till fyra medarbetare.Arbetsuppgifter Som lokaluthyrare hos oss ansvarar du för att på ett affärsmässigt sätt marknadsföra och hyra ut lokaler inom ditt ansvarsområde.Du visar lediga lokaler och arbetar med utveckling och anpassning av lokalbeståndet i nära samarbete med bolagets förvaltare och lokalhyresgäster.I arbetsuppgifterna ingår även uppsägning och omförhandling av lokalkontrakt.Som lokaluthyrare har du också samarbets- och informationsansvar gentemot andra avdelningar inom bolaget. Kvalifikationer Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, teknik, juridik eller motsvarande.Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper om hyreslagen och lokaluthyrningsfrågor.Tjänsten kräver även god förhandlingsvana och förmåga att tolka och tillämpa lagar och komplicerade anvisningar.Som person är du är utåtriktad och har hög social kompetens med ett säljande, kundorienterat och serviceinriktat arbetssätt.Du är handlingskraftig och har förmåga att ta egna initiativ, självständigt driva frågor och komma till avslut.Du har också god samarbetsförmåga, är flexibel och har förmåga att prioritera och lösa problem.Vidare har du har ett utvecklat intresse för lokaluthyrningsfrågor, såväl tekniska, ekonomiska som sociala, god administrativ förmåga, goda datorkunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För att passa i rollen ska du vara en engagerad person som bidrar till verksamhetens utveckling.Tjänsten kräver körkort och det är en fördel om du har tillgång till egen bil.Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk eller kulturell bakgrund.Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta uthyrningschef, Birgitta Gradin på tel. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, 35 tim/vecka.Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Sista ansökningsdag är den 15 januari 2010.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Malin Ehn
08-508 39 123