Lokalutvecklare

Arbetsbeskrivning

LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är FLER OCH BÄTTRE HEM. Vi vet att hemmet är en viktig del av människans vardag och att människor som trivs med sitt boende brukar vara mer nöjda med sina liv. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och ca 25 000 lundabor har sitt hem hos oss.



På LKF strävar vi efter att vid varje rekrytering fylla på med den kompetens och erfarenhet som gör oss till en konkurrenskraftig och attraktiv arbetsgivare, för såväl nya samt befintliga medarbetare.



LKF söker lokalutvecklare
Nu söker vi en lokalutvecklare, som ser möjligheter och utmaningar i att utveckla och anpassa lokaler utifrån kundens behov och som samtidigt vill vara med och utveckla Lund.
I rollen arbetar man med hela spektret från uthyrning, marknadsföring, lokalutveckling till drift och förvaltning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Att marknadsföra och visa lediga lokaler för potentiella nya kunder
• Att förhandla och skriva avtal med ny kund
• Att ha kundkontakt avseende förvaltningsfrågor och att hålla löpande kontakt med befintliga kunder
• Att ny-,omförhandla och ev avsluta befintliga lokalhyresavtal
• Att beställa önskade lokalanpassningar i befintliga lokaler av vår fastighetsprojektenhet och i kommande nyproducerade lokaler av vår byggavdelning
• Att återkommande skicka ut och följa upp resultaten av kundenkäter till våra befintliga kunder, de kunder som flyttar in sin verksamhet i våra nyproducerade lokaler och de kunder vars lokaler genomgår större underhållsåtgärder
• Att ta fram lokalförsörjningsstrategier för ett antal stadsdelscentra


Vem är du?
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av uthyrning och förvaltning av lokaler. Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund inom hyresjuridik och samhällsbyggnad eller fastighetsekonomi.

 

Du har ett personligt driv, tänker och agerar affärsmässigt, är kundorienterad och en problemlösare som ser möjligheter i allt.
Du bör också ha en god analytisk förmåga och tycker om att jobba långsiktigt och har förmågan att hålla ihop uppgifter tills du uppnått resultat.
Att du har ett trevligt sätt mot kunder och kollegor, är lyhörd och tycker om att jobba både i team och enskilt ser vi som en självklarhet.


Du har goda kunskaper och erfarenheter som användare av IT-baserade affärssystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

B-körkort är ett krav.


Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 15 januari 2023.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande förvaltningschef Linda Domini via mail linda.domini@lkf.se alternativt via vårt kundcenter på telefon 046-35 85 00.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024