Lokalvårdare med samordnaransvar

Lokalvårdare med samordnaransvar

Arbetsbeskrivning

HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Har du ett genuint intresse för boendemiljöer och människor? Är du driven, engagerad och vill få möjlighet att göra skillnad i människors vardag? Då kan du vara den lokalvårdare med samordnaransvar vi på HSB Sydost nu söker till vårt team i Växjö.

Arbetsuppgifter
Som lokalvårdare på HSB Sydost kommer du i huvudsak att ansvara för den inre skötseln hos våra kunder. Vårt utbud av tjänster är brett och innefattar både kontor-, trapp-, flytt- och byggstädning samt fönsterputsning. Vi erbjuder även hemstädning och fönsterputsning till privatkunder.
Som lokalvårdare hos oss arbetar du både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Du får stor frihet att självständigt lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Samordnaransvaret innebär att du är länken mellan driftchefen och övriga anställda i lokalvårdsteamet. Utöver dina ordinarie arbetsuppgifter som lokalvårdare har du ansvar för daglig drift, fördelning av arbeten, hantera offertförfrågningar samt ökad insikt i budget och resultat för avdelningen.

Kvalifikationer
För att nå framgång i rollen som lokalvårdare med samordnaransvar tror vi att du:

Har erfarenhet av arbete som lokalvårdare och de olika tjänsterna vi erbjuder.
Har god kännedom städningens grunder, kem-tekniska produkter och redskap.
Grundläggande datorkunskaper.
Förståelse för och grundläggande kunskap gällande arbetsmiljö och ergonomi.
Förståelse för och grundläggande kunskap gällande ekonomi, budget och resultat.
Trivs i ett serviceyrke.

SRY-yrkesbevis är meriterande.

B-körkort (manuell) är ett krav för anställning.

Personliga egenskaper
Inom HSB Sydost är samarbete och möten med kunder, kollegor och andra kontakter viktigt. Vi söker dig som är driftig, har god samarbetsförmåga men kan planera och arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper är avgörande för framgång i rollen och vi kommer därför att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Varaktighet
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Omfattning
Heltid.

Antal tjänster
1 st.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-07-07.

HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mattias Tuneskog, Driftchef Fastighetsförvaltning, 010-451 30 52.
Michaéla Hoffman, HR-generalist, 010-451 31 84.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


Cleaning and Maintenance

Cleaning and Maintenance

20 november 2024

18 november 2024

28 oktober 2024