OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett värdefullt jobb som bidrar till ökad trygghet och trivsel på våra arbetsplatser? Vill du ha ett utvecklande och omväxlande arbete? Om svaret på frågorna är ja så är det kanske just dig som vi söker!
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Vi söker nu en serviceinriktad lokalvårdsansvarig till lokalvården inom Internservice verksamhet.
Verksamheten Internservice omfattar Lokalvård, Fordon, IT, Geodata och Servicesupport och vi är idag ca 20 medarbetare som alla arbetar för att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att kommunens kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas.
Lokalvården samordnas av två medarbetare, en lokalvårdssamordnare och en lokalvårdsansvarig, vi söker nu en person för Lokalvårdsansvaret. Ni två jobbar tillsammans som ett team och handhar hela Falkenbergs kommuns lokalvårdssamordning. Tjänsten som lokalvårdsansvarig ingår i Internservice verksamhet som är en del av servicenämnden. Lokalvården är uppdelad i sju geografiska områden.
Vårt mål är att driva verksamheten med kunden i fokus.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Som lokavårdsansvarig ansvarar du tillsammans med befintlig lokalvårdsamordnare för samordning av kommunens lokalvård, upphandling av städtjänster samt att arbetet utförs i enlighet med avtalen.
Huvuddelen av lokalvården i Falkenbergskommun utförs av externa företag. Arbetet innebär regelbunden kontakt med de olika förvaltningarna i kommunen för uppföljning, utveckling och anpassning av beställd tjänst.
Den regelbundna kontakten har du med både de verksamheter som har upphandlat lokalvård samt utförarna av kommunens lokalvård.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en högskoleutbildning inom relevant område eller långvarig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig och passande för uppdraget. SRY- eller PRYL- utbildning är meriterande. Erfarenhet av samordning. Utbildning inom ekonomi/offentlig upphandling/administration eller annan utbildning som är relevant för verksamheten ser vi som ett plus.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av lokalvård, budgetarbete samt arbete inom politiskt styrd organisation. Du är noggrann, mål- och resultatinriktad och gillar att lösa problem.
Du har B körkort. Goda kunskaper i Officepaketet och då speciellt i Excel. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är viktigt att du som person har god samarbetsförmåga är strategisk, självständig, handlingskraftig och har förmågan att omsätta tanke i handling. Van att hantera kritik och göra något konstruktivt av det. Vara framåt och drivande är en viktig egenskap.
Du skapar goda relationer med omgivningen och bidrar till ett gott arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.