Lomma kommun söker dig med stark känsla för kundservice

Lomma kommun söker dig med stark känsla för kundservice

Arbetsbeskrivning

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Kontaktcenter är en del av kommunikationsavdelningen i Lomma kommun och samordnar mottagandet av inkommande ärenden via olika kommunikationskanaler från främst kommuninvånare. Enheten består av fem kommunvägledare. Kontaktcenter har uppdrag, både externa och interna, åt samtliga förvaltningar inom kommunen.

ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter är kommuninvånarens första möte med kommunen och fungerar som en väg in med målet är att lösa medborgarens ärende vid första kontakten.
Som kommunvägledare ger du ett professionellt och serviceinriktat bemötande via telefon, e-post, sociala medier och via möten. Du ger information, rådgivning och hanterar rutinmässig och regelstyrd handläggning med stöd av flera olika IT system.

Du arbetar aktivt med att utveckla kontaktcenter tillsammans med dina kollegor. Fokus är att förenkla och underlätta för kommuninvånaren att hitta rätt information kopplat till kommunens service och tjänster.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har gärna högskoleutbildning men lägst genomförd gymnasieutbildning. Har du utbildning inom information, kommunikation, service management eller har tidigare erfarenhet av arbete med service och kundtjänst är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en offentlig verksamhet.

För att trivas i uppdraget tror vi att du är nyfiken, stresstålig och ödmjuk. Du har hög digital mognad och har lätt för att lära dig olika system. Inget är för stort, eller för litet för dig - nyckeln är att underlätta för andra genom att agera proaktivt, serviceinriktat och effektivt. Du är flexibel, arbetar självständigt och är beredd att ta stort ansvar för ditt uppdrag. Vi tycker att det är viktigt att du är positiv och har lätt för att skapa goda relationer. Det kommer att vara många kontakter över verksamhetsgränserna så lyhördhet och samarbetstalang är ett måste för att trivas och lyckas i uppdraget. I gengäld erbjuds du en stimulerande och variationsrik arbetsplats. Nära och snabb tillgång till stöd och hjälp från såväl kollegor som ledning är en självklarhet hos oss.

Dina personliga egenskaper är av avgörande betydelse!

Varmt välkommen med din ansökan!

Det här kan vi erbjuda dig
Lomma kommun erbjuder ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i centralt belägna kontorslokaler med goda kommunikationer och närhet till restauranger och naturområde med bad och promenadslingor. Du tar dig till Lomma C på 8 minuter från Malmö Central och vårt kommunhus ligger nära stationen.

Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid och friskvårdsbidrag. I rollen ges du möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.

ÖVRIGT
Vi jobbar med löpande urval.

Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024

Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024