Lön- & HR-administratör till industri

Lön- & HR-administratör till industri

Arbetsbeskrivning

Är du en framåtriktad administratör som har potential att både växa och utvecklas? Trivs du att jobba i ett öppet och lättsamt arbetsklimat med fokus på gott samarbete och hög servicenivå? Då ska du söka tjänsten som Lön- & HR-administratör till denna väletablerade industri.
I denna roll arbetar du i huvudsak som lönehandläggare men även med administrativa uppgifter inom HR-området. Du rapporterar till bolagets HR-chef och tillhör personalavdelningen som består av flertalet medarbetare i olika funktioner inom områdena lön och HR.
Dina arbetsuppgifter innebär främst att hantera lön för både tjänstemän och kollektivanställda inom och utanför Sverige. Du sköter hela flödet kring lön och hanterar alla typer av ersättningar som exempelvis semester, övertid, resor, traktamente, utlägg, friskvård, sjukfrånvaro, bonus m.m. Arbetet innebär också att stötta personalavdelningen och verksamheten med HR-administration som kan röra kollektivavtal, anställningsavtal, kompetensutveckling, försäkringar, statistik, expatriater, uppdatering av system m.m.
Vi söker dig med ett par års erfarenhet inom lönehandläggning och som vill få möjlighet att fortsätta växa in i rollen och utvecklas på lång sikt inom företaget. Vi ser gärna att du är gymnasieekonom med påbyggnadsutbildning inom lön/HR, har du dessutom en akademisk utbildning så är det meriterande.
Som person är du positiv och öppen och trivs att jobba i ett lättsamt och prestigelöst arbetsklimat med högt i tak. Du är noggrann och ansvarstagande, van att arbeta mot tidsfrister samt har förmågan att jobba strukturerat med flera pågående uppgifter samtidigt. Du är social, gillar att samarbeta och ge god service vilket behövs i dina kontaktytor både internt och externt. Då vi finns etablerade i stora delar av världen så är det en fördel om du har internationell bakgrund.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, har du dessutom andra språk så ser vi det som ett stort plus. Vi vill att du arbetar framåtriktat med det digitala och vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, främst Excel samt har kunskaper i ett eller flera lönesystem, gärna Agda och/eller Visma.
Tjänsten avser heltid med anställning hos denna industri som har sin produktion i Sundsvallsområdet.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Lön- & HR-administratör” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 30 september 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rutinera i Sundsvall AB SUNDSVALL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Postadress

Sjögatan 2
SUNDSVALL, 85234

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024