Lön & HR-administratör till välkänt företag i Solna!

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker en löneadministratör till vår kund för ett längre konsultuppdrag. Dina arbetsuppgifter kommer att präglas av administrativt arbete såsom:

-Löner, försäkringar och pensionsadministration
-Varje månad ladda upp lönerna i det interna HR-systemet
-Stödja HR avdelningen med rapporter och statistik
-Generell HR administration

Start: 2016-08-21
Slut: 2017-07-02
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Solna

Kundföretaget

Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.


Din profil

Vi söker dig som har utbildning inom HR/lön och som har flera års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst.

Vidare har du:
-Arbetat med löner, försäkringar och pensionsadministration tidigare
- Erfarenhet av HR administration
- Erfarenhet av att arbeta i SAP är meriterande
-Är van vid att hantera statistik eller stora mängder data
-Har en vana att arbeta administrativt
-Har kunskap inom hela MS Office paketet, framförallt Excel
-Är flytande i både Svenska och Engelska

Som person är du både driven och ansvarstagande. Du är även duktig på att prioritera och planera upp ditt arbete på ett effektivt sätt då struktur är nödvändigt för att kunna utföra dina arbetsuppgifter med bästa möjliga resultat. Du förväntas du ta egna initiativ och alltid se nya möjligheter. För att trivas behöver du även vara prestigelös, lyhörd och engagerad.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 11 juli 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


Interim Lönespecialist till kund

30 december 2024

30 december 2024