OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten
Som lön- och ekonomiadministratör hos oss kommer du att tillhöra vår centrala ekonomi- och administrationsenhet som består av sex medarbetare som hanterar frågor inom ekonomi, lön, HR, IT, miljö och kvalitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera löner för hela koncernen (ca 160 medarbetare inom fyra bolag) med tillhörande för- och efterarbete samt fakturering. I rollen ingår även andra ekonomi- och personaladministrativa arbetsuppgifter. Tjänstens innehåll kan till viss del anpassas efter ditt intresse och din kompetens!
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Linneryd.
Vi erbjuder möjlighet till flexibel arbetstid och hybridarbete!
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har utbildning inom lönehantering samt några års erfarenhet av att hantera löner. Du har god kunskap i att tolka lagar och avtal. Tidigare erfarenhet av arbete i löneprogrammet Kontek är meriterande men inget krav.
Som person är du noggrann och strukturerad. Du är nyfiken, utvecklingsorienterad och har en god samarbetsförmåga. Du är självständig och bra på att ta initiativ. Du tycker om att lära nytt, utvecklas och söka svar och lösningar när problem uppstår. Du har ett positivt, lösningsorienterat och engagerat förhållningssätt och är serviceinriktad i din kontakt med så väl chefer som medarbetare. Att ständigt utveckla och förbättra processer och arbetssätt är en naturlig del i ditt arbete. Du är ensam i din roll att hantera löner och förväntas bli specialist inom detta område. Du kommer dock tillhöra en enhet där vi tillsammans, trots olika specialistområden, hjälps åt och utgör bollplank åt varandra. Du behärskar det svenska språket i så väl tal som skrift.
Om oss
J G Anderssons Söner AB är ett privatägt sågverk med tradition inom tillverkning och försäljning av sågade och förädlade trävaror av hög kvalitet. Bolaget ingår i en familjeägd koncern beståendes av fyra bolag med totalt ca 160 medarbetare. Vi omsätter totalt ca 1 miljard kronor och producerar 250 000 m³ sågat virke per år som huvudsakligen levereras via återförsäljare till industrier och byggarbetsplatser runt om i Sverige och Europa. Sågverket startades 1928 och drivs idag av fjärde generationen Andersson. Vi omfattas av kollektivavtal.
Vi är ett stabilt och växande företag som strävar efter en långsiktig och hållbar utveckling av verksamheten. Vi vill behålla känslan av att vara det ”lilla företaget” där vi arbetar tillsammans, beslutsvägarna är korta och möjligheten att påverka och känna delaktighet är stor. Din kunskap, ditt engagemang och din vilja att vara med och bidra till att utveckla verksamheten är viktig för oss! Kanske är du en av våra nya medarbetare!?
Om ovanstående låter som något som skulle passa dig, tveka inte att söka tjänsten eller ringa om du har frågor.
Tillträde 1 maj eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!