OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huskvarna pastorat utgörs av Huskvarna och Hakarps församlingar. Pastoratet är en av Svenska kyrkans omkring 600 enheter runt om i landet.
Svenska Kyrkan har 5,5 miljoner medlemmar och är därmed det största trossamfundet i Sverige.
I Huskvarna pastorat arbetar ett 80-tal anställda inom församlingsverksamhet, kyrkogårds- och fastighetsförvaltning, förskola och verksamhetsstöd. Här finns också många ideella medarbetare som utför olika uppgifter och bidrar med stort engagemang och betydande insatser.
Vi arbetar nära människor vilket innebär att vi på olika sätt finns till i möten, gemenskap och stöd i livets alla skeden. Allt arbete utgår från uppdraget av att vara en närvarande kyrka och föra budskapet om Kristus vidare.
Om tjänsten
Verksamhetsstöd är pastoratets stöd- och serviceorgan i alla förekommande administrativa delar.
Det är de båda församlingarnas gemensamma administrativa enhet, till vilken även kyrkogårdsverksamheten och Kyrkbackens förskola är knutna.
Enheten utgör också ett professionellt stöd till såväl förtroendevalda som till medarbetare och i förekommande fall till allmänheten.
Utöver tjänst som Löne- och Ekonomiadministratör ingår även funktionerna kyrkobokföringsadministratör, församlingsadministratör, kamrer, kommunikatör och HR-specialist.
Arbetet sker i nära samarbete med Kyrkoherde som också är chef över Verksamhetsstöd och dess medarbetare.
Det administrativa arbetet här präglas av ett nära samarbete och utbyte med de olika verksamhetsknutna delarna.
Tjänsten har sin huvudsakliga placering i Huskvarna församlingsgård.
Om arbetsuppgifterna
Arbetsuppgifter kring ekonomiadministration innebär bland annat att granska, sammanställa och bearbeta underlag som rör fakturahantering, kollektredovisning, bokföring och budget. Utöver det ingår att svara för att hålla samman hela den månatliga löneprocessen. Det innebär att granska, sammanställa och bearbeta underlag som rör lön.
Du arbetar i nära samarbete med kamrer och det företag vi anlitar för att producera lönerna.
Om dig
- Du har erforderlig utbildning, och flerårig arbetslivserfarenhet, från arbete med löneadministration.
- Du har kunskap och erfarenhet av redovisning och bokföring i administrativa system.
- Du är effektiv, noggrann och strukturerad.
- Du har god social förmåga, är bra på att kommunicera och trivs i samarbete med andra.
- Du är öppen, lösningsorienterad, uthållig och konsekvent.
- Du tillämpar gällande löneavtal med lätthet, i vårt fall Kyrkans Avtal.
- Du delar Svenska kyrkans värderingar.
Om anställningen
Du omfattas av kollektivavtalet Kyrkans Avtal.
Vi tillämpar flexibel arbetstid.
Vi värnar personlig utveckling och hälsa, vilket bland annat innebär att du varje år ges möjlighet att delta i olika utbildnings- och hälsoinsatser och har möjlighet till att få friskvårdsbidrag. Vi arbetar medvetet för att främja trivsel och gott samarbete på arbetsplatsen.
Annat som är viktigt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Du har goda IT-kunskaper.
För denna tjänst begär vi utdrag ur polisens belastningsregister.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Det kan hända att vi tillämpar provanställning för tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kyrkoherde Krister J Clifford
036-13 94 10
Administrativ chef Sofia Kentson
036-139408
Kyrkoherde Krister J Clifford
036-139410
Kyrkoherde Krister J Clifford
036139410
Distriktspräst Öxnehagakyrkan Dennis Hagberg
036142451