OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter en glad och nyfiken ekonomiassistent som vill bli en del av vårt administrativa team!
Kort om företaget:
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln att öka sin försäljning! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin.
Om tjänsten:
Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Stockholm. Du kommer ingå i ett sammansvetsat admin-team som värdesätter att ha kul på arbetsplatsen.
I rollen som ekonomiassistent kommer du ha stort ansvar över företagets ekonomiska delar.
Under det första året kommer du att ersätta en föräldraledig kollega. Därefter planerar vi att utöka ekonomiavdelningen till två personer, vilket skapar goda möjligheter för karriärutveckling.
Du kommer hantera breda arbetsuppgifter, där exempel på arbetsuppgifterna kommer att vara:
Ansvar för hela löneprocessen
Fakturering
Hantering av utbetalningar
Kontakt med anställda gällande lönerelaterade frågor (sjuklön, semester, friskvård, inkomstskatt etc)
Rapportering till myndigheter
Samt övriga administrativa uppgifter
Du kommer rapportera till den administrativa chefen samt VD.
Din erfarenhet:
För rollen som ekonomiassistent ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/löner samt minst ett års erfarenhet av att ha arbetat med hela löneprocessen. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet samt med fördel har arbetat i program som Visma Lön 600 och Visma Administration 500.
Vi söker en driven och ansvarsfull medarbetare som trivs med att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i rollen ser vi att du är organiserad, noggrann och flexibel. Din förmåga att hitta lösningar och ta egna initiativ värdesätts högt.
I denna roll får du stort eget ansvar och vi förväntar oss att du har en hög ambition och arbetsmoral. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor på kontoret och samarbeta med medarbetare inom hela organisationen.
Övrigt om tjänsten:
Heltid
Tillsvidare
Månadslön
Kontorstider (dagtid, måndag till fredag)
Tillträde 1:a oktober - 1:a december
Du kommer att vara stationerad på vårt kontor på Linnégatan tillsammans med 4 kollegor (möjlighet till distansarbete/hemmakontor någon dag per månad)
Kollektivavtal med Unionen
Tjänstepension via Collectum
Friskvårdsbidrag
Kontorshund finns på kontoret 🐶
Ansökan:
Urval sker löpande.
För att ansöka vill vi att du skickar CV samt personligt brev till ansokan@dryckeskonsult.se. Rubricera din ansökan med "Ekonomiassistent"