Lön- och HR-administratör till Sollentunahem

Lön- och HR-administratör till Sollentunahem

Arbetsbeskrivning

Sollentunahem är ett fastighetsbolag som förvaltar och bygger attraktiva hyreslägenheter och kommersiella lokaler inom Sollentuna kommun. Nu ges möjligheten att bli en del av Sollentunahems team i rollen som Lön- och HR-administratör. Har du en bred erfarenhet av lönehantering och vill ta dig an en ny utmaning? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som Lön- och HR-administratör kommer du att ha en mångsidig roll där du ansvarar för hela företagets löne- och pensionsadministration, samt andra administrativa uppgifter kopplade till detta. Vidare säkerställer du självständigt att bolagets lönehantering är i enlighet med gällande kollektivavtal och gällande lagstiftning. Du kommer även att vara ansvarig för administrationen av förmånsportal och agera som systemansvarig för flera viktiga HR-system, såsom Agda PS, Benify, Varbi, Eletive och Sympa. Tyngdpunkten i rollen är att arbeta med löneadministration och lönefrågor, men du kommer utöver det att ges möjlighet att bistå HR-chefen i det operativa HR-arbetet.

Rollen rapporterar direkt till HR-chef och erbjuder en spännande möjlighet att påverka och bidra till Sollentunahems framgång genom att säkerställa en korrekt och effektiv hantering av löne- och HR-processer.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Din roll kommer att innefatta att säkerställa att arbetssätt relaterade till lön och HR är GDPR-säkrade och du hanterar arkivering och rensning av personalrelaterad data både digitalt och i fysiska arkiv. Dessutom kommer du att vara ansvarig för rapportering till olika externa parter, såsom Collectum, Fora och Försäkringskassan, samt för att rapportera intern statistik till SCB, Fastigo och andra intressenter.
* Du kommer också att vara involverad i omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde och ta initiativ till förbättrings- och utvecklingsarbete.
* Genom att genomföra kontroller enligt internkontrollplan och registrera avdelningens handlingar i diarieföringssystemet säkerställer du att allt följer arbetssätt och rutiner.
* Utöver detta kommer du att stödja organisationen, medarbetare och chefer i löne- och pensionsrelaterade frågor, administrera nyanställningar och avslut samt stötta rekryterande chefer administrativt i rekryteringsprocesser. Du kommer även att stödja HR-chefen i diverse operativa arbetsuppgifter, säkerställa att alla system är uppdaterade med korrekt data och att personalhandbok på intranätet är uppdaterad och korrekt.
* Löpande hantera månatlig avstämning för lönerelaterade konton.
* Som en del av ditt ansvarsområde kommer du också att bistå vid beställningar av företagshälsovård, genomförande av utbildningsinsatser och säkerställa en smidig kommunikation med andra avdelningar och enheter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom löneadministration eller annat område som bedöms likvärdigt
- Flerårig arbetslivserfarenhet av lönehantering, erfarenhet från att hanterat lön i liknande bransch är meriterande
- Erfarenhet och kunskap inom pension och försäkringar
- Kunskap om arbetsrätt, kollektivavtal, lagar och avtal
- God vana av att arbeta i Excel
- Gediget systemintresse och hög digital kompetens, erfarenhet av HR-system, såsom Agda PS, Benify, Varbi, Eletive och/eller Sympa är meriterande
- Har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Ansvarig rekryteringskonsult är Milly (milly.weidstam@academicwork.se)

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs gärna mer om hur vi jobbar med rekryteringstester i processen: Tester i rekryteringsprocessen | Academic Work

Sista ansökningsdag: 2023-04-14

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sollentunahem bidrar till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som ägs av Sollentuna kommun. De utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter och 200 lokaler samt 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Sollentunahem har 79 medarbetare och en omsättning på 409 miljoner kronor. Deras bostadsbestånd finns inom hela kommunen och består av en mix från 1950-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Här kan du läsa mer om Sollentunahem!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024