OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 150 medarbetare fördelat på ett 20-tal orter i södra Sverige.
Vi i koncernbolaget Proptech Sweden söker en lön- och HR-assistent som vill vara med och supporta våra bolag Ömangruppen och Axcell Fastighetspartner med bästa service inom HR/lön. Vi söker dig som letar efter en administrativ och social tjänst där du erbjuds en varierande vardag med stort eget ansvar.
Du kommer att arbeta i vårt koncernbolag Proptech Sweden och ge support till våra dotterbolag Axcell Fastighetspartner och Ömangruppen. Tjänsten kommer att vara placerad i Jönköping eller Växjö.
Arbetsbeskrivning: Som lön- och HR-assistent kommer du att arbeta i en varierande roll med fokus både personal- och lönearbete. Inom HR-området kommer du att stötta våra chefer i rekryteringsprocesser med främst annonsering, urval och telefonintervjuer. Du kommer att ha ett huvudansvar för all administration som rör personal så som avtalshantering, intyg, personalregister, kompetensdatabas, on/offboarding mm. Inom lön kommer du att arbeta med löneadministration där du tillsammans med vår löneadministratör ansvarar hela löneprocessen för ca 300 löner i tre bolag, både kollektivanställda och tjänstemän. Rollen innebär mycket kontakt med både chefer och medarbetare i organisationen samt kandidater vid våra rekryteringsprocesser.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Lönearbete
• Rekryteringsarbete
• On/offboarding
• Administrera personalregister & kompetensdatabas
• Enklare HR-support
Du kommer att tillhöra vår supportfunktion i koncernen och arbeta i ett team med effektiva och servicefokuserade kollegor. Du kommer att arbeta nära och få stöttning från HR-chef och löneadministratör i ditt dagliga arbete. Du rapporterar till HR-chef som är placerad i Jönköping.
Arbetets omfattning: Heltid. Kontorstider. Tjänsten är ett föräldravikariat med start i april/maj 2022 till september 2023.
Tjänsten kan vara placerad antingen i Jönköping eller i Växjö beroende på var du bor. Resor till lokalkontor i södra Sverige kan förekomma och du behöver därför ha B-körkort.
Vi kan erbjuda dig: Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med trygghet så som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård.
Kompetenskrav: Vi tror att du kanske nyligen har avslutat en utbildning inom löneadministration eller har arbetat med löneadministration. Du behöver ha grundläggande kunskap av lönearbete och personaladministration. Det är meriterande om du också tidigare har erfarenhet inom rekrytering/HR.
Du har kunskaper i att tolka och läsa kollektivavtal. Det är meriterande om du även har arbetat mot något av våra kollektivavtal Teknikavtalet, I-avtalet, F-avtalet.
Du känner dig bekväm inom Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system. Du kommer att arbeta främst Visma lön, Workbuster och Sharepoint.
Personliga egenskaper: Då det är en tjänst med flera ansvarsområden tror vi att för att lyckas i rollen är du en person som uppskattar ett högt tempo och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du ges möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du inte är rädd för att be om hjälp när du behöver. För oss är det viktigt att du är prestigelös och har en teamkänsla där du är van vid att man hjälps åt. För oss är inte det viktigaste att du har flera års erfarenhet utan att du har viljan att lära, ett stort engagemang och förmågan att ge riktigt bra service.
Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Rebecca Rizzo, 036-330 05 61. Sista ansökningsdag 2022-03-09.
Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.