Lön- och kontorsadministratör

Lön- och kontorsadministratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en Lön- och kontorsadministratör till ett kommunalt fastighetsbolag. Som Lön- och kontorsadministratör kommer du utföra varierande arbetsuppgifter inom två arbetsområden. Du kommer aktivt arbeta med verksamheten i fokus tillsammans med övriga HR-medarbetare och leverera en hög servicenivå med god affärsmässighet.

I din roll som Lön- och kontorsadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Delta i planering/bokning/anmälan av möten samt vara behjälplig vid interna events, konferenser och resor
• Assistera ledningskoordinator
• Delta i projekt
• Ansvara för löneprocessen
• Introduktion av nyanställda samt stötta övriga HR medarbetare i kompetensförsörjningsprocessen
• Bokföring och uppföljning av personalkostnader
• Personaladministration
• Stötta chefer och medarbetare med att följa kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar
• Hantering av övriga administrativa uppgifter

Tjänsten som Lön- och kontorsadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september 2023 till 31 januari 2025.

Om dig
Vi söker dig som är en god kommunikatör och har en förmåga att kunna arbeta med relationsskapande arbetsuppgifter.

Vidare ser vi att du är initiativtagande, genomför ditt arbete på ett strukturerat sätt och besitter en god numerisk analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel i ditt förhållningssätt och har en god samarbetsförmåga.

Viktigt för tjänsten är:

• Minst två års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
• Eftergymnasial utbildning inom Personal- och arbetsliv, lönehantering, Service Management eller liknande relevant utbildning
• God kunskap och erfarenhet av lönesystemet AGDA
• Goda kunskaper i Office-paketet och Teams
• Erfarenhet av digitala system
• Kunskaper i IT-baserade affärssystem
• Svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se alt. 0736 84 79 23

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan! 

Sökord
Lön- och kontorsadministratör, Löneadministratör, Kontorsadministratör, Lönehantering, Affärssystem, Office, Teams, Adecco, Lund

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2023
  • Ansök senast: 29 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024