Lön- och personaladministration Hogia lön plus

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en Lön- och personaladministratör till Tyresö strax söder om Stockholm. Vår kund är ett familjeföretag i grunden och startades 1919. Idag är de 160 anställda och är nordens största leverantör inom brandskydd och räddningsmaterial. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder dem underhåll, utbildning, riskbesiktning, dokumentation och SBA.

Som lön- och personaladministratör kommer du att ha en bred roll där du kommer att arbeta både med lönehantering och personaladministration. Du kommer att få vara med att vidareutveckla rutiner för bland annat kundens lönehantering samt delta i interna projekt på personalavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer dels att innefatta;
- Lönehantering för kundens ca 160 anställd, både tjänstemän och arbetare
- Utläggsredovisning
- Ansvara för löneutbetalningar
- Administrera årliga kontrolluppgifter
- Administration av företagets tjänstebilar
- Utfärda arbetsgivarintyg och övrig personaladministration
- Rapportering och statistik rörande tjänstepension

Din profil

Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av arbete med lönehantering, gärna förr både tjänstemän och arbetare. Du är driven och har en god förmåga att driva och utveckla processer, du talar och skriver svenska och engelska flytande. Dina kunskaper i Hogia lön plus och Excel är mycket goda.

Som person är du självständig, engagerad och flexibel. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är prestigelös och trivs i en föränderlig miljö och du är en lagspelare med hög social kompetens som utför ditt arbete med hög noggrannhet.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos företaget. Ambitionen är att du efter sex månader kommer att bli anställd av våran kund.

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid, 08.00-17.00 måndag-torsdag, 08.00-15.00 fredag
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning

Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024