OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VoB Syd är ett offentligägt företag som tillhandahåller tjänster inom socialtjänstens område. Bolaget drivs på samhällsnyttig grund utan vinstsyfte. Ägare är kommunalförbundet VoB Kronoberg och Skånes kommuner och därigenom indirekt samtliga kommuner i Kronoberg och Skåne.
VoB står för "Vård och Behandling". Bolaget driver behandlingshem, utredningshem (HVB), skyddat boende, stödboenden samt jourhem och familjehem som tar emot akuta och planerade uppdrag från socialtjänsten (SoL och LVU) gällande utredning, behandling, skydd och stöd samt konsultationer.
Sammantaget består organisationen av ett tiotal enheter som tar emot uppdrag rörande ca 300 barn, ungdomar och vuxna per år.
Arbetsklimatet i VoB präglas av engagemang, öppenhet och prestigelöshet. Som medarbetare ges du stort utrymme att ta eget ansvar och du har stor frihet att lösa ditt uppdrag på det sätt som du tycker är bäst. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och subventionerad friskvård.
Vi söker just nu en ersättare till vår nuvarande lön- och personaladministratör som ska gå i pension. VoB:s kansli är beläget i centrala Växjö, och här arbetar idag fyra personer med ekonomi, lön och personalfrågor. Ekonomiavdelningen strävar efter ständig utveckling av lön- och personaladministrationen. Arbetet sker i samråd med verksamhetschefer och medarbetare för att möta förändrade behov inom ramen för
ekonomiavdelningens uppdrag och service.
Vill du, med din erfarenhet, kunskap och engagemang, vara med och utveckla verksamheten så tveka inte att söka tjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
Löneadministrativt arbete
• Arbeta med hela löneprocessen
• Var behjälplig med att tolka bolagets kollektivavtal
• Redovisning och rapportering till myndigheter
• Pensionsrapportering
• Hantera semesterrutiner
• Hantera personalstatistik
• Hantera årsskiftesrutiner
• Underhålla och uppdatera bolagets personal- och lönesystem samt tidrapporteringssystem
Personaladministrativt arbete
• Ställa ut anställningsavtal och erforderliga intyg
• LAS-bevakning
• Ta fram underlag inför lönerevision
I övrigt hantera tillfälligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är ansvarstagande, lösningsfokuserad, noggrann och strukturerad. Din kommunikativa förmåga är god och du brinner för att ge god service, med förmåga att skapa goda samarbetsrelationer.
Du har erfarenhet av lönehantering och en god helhetsförståelse för löneprocessen - rätt lön i rätt tid. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i lönesystem samt tillhörande tidsystem och personalsystem.
Har du erfarenhet av arbete i Hogias system för personal och lön liksom erfarenhet från arbete i tids redovisningssystemet Quinyx, så är det meriterande liksom att läsa, tolka och följa kollektivavtal.
Du är vidare bekväm med att använda Excel och andra office program.
Din teoretiska kompetens är lägst treårig gymnasieutbildning eller motsvarande med adekvat påbyggnad inom området lön- och personaladministration. Minst 2 (två) års arbetslivserfarenhet som lön- och personaladministratör.
Personlig lämplighet värderas.
ÖVRIGT
Kollektivavtal: AB Allmänna bestämmelser
Förutsättning för anställning är att du avstår att röka under arbetstid.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Niels elvhammar
0470-781800
Camilla Svaleklev, personalchef
0470-781804
Verksamhetschef Ann-Marie Espersson
0415 - 38 63 01
bitr.verksamhetschef Carin Walles
0415-38 63 02
Familjehemskonsulent Marion Lundh
044-103684
Utvecklingschef Kerstin Steneudde
044-10 36 83
Personalchef Camilla Svaleklev
0470-781804
verksamhetschef Sara Källgarn
VD Niels Elvhammar
Utvecklingschef Jennie Börjhagen