OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vill du hamna på en arbetsplats med framåtanda där du kan få användning för din kompetens inom Lön och HR?
Då tycker vi att du ska fortsätta läsa!
Vi söker nu för kunds räkning en Lön- & Personaladministratör för ett konsultuppdrag med uppstart omgående.
Du utgår från kundens kontor i Göteborg eller Skövde.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som Lön- & Personaladministratör ansvarar du för att säkerställa att kunden erbjuder bästa möjliga medarbetarupplevelse. Du kommer att arbeta med en mängd olika intressenter och nivåer inom organisationen.
Huvudsyftet med rollen är hantering och underhåll av de anställdas data i interna system kopplat till Lön och HR. Vidare ansvarar du för att säkerställa hög standard på löneleveransen i organisationen genom professionell kommunikation med den externa löneleverantören och interna medarbetare.
Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer du att göra följande:
• Arbeta nära People & Culture Business Partners för att kontinuerligt se över förbättringsförslag av befintliga processer och arbetssätt.
• Förbereda anställningsrelaterade dokument såsom kontrakt och anställningsintyg.
• Hantera fakturor och betalningar relaterade till HR- och Löneprocesser i företaget.
• Stötta i projekt inom on-boarding och rekrytering, samt administrera förmånsprogram.
Din profil
För att lyckas i denna tjänst behöver du vara en initiativtagande och resultatorienterad person. Du har ett flexibelt tänkesätt, ett strukturerat förhållningssätt och en känsla för detaljer. Vidare trivs du i att arbeta i team och har en dokumenterad erfarenhet av att bygga goda relationer på alla nivåer i ett företag.
Kvalifikationer
• En kandidatexamen inom Human Resources och/eller Ekonomi, alternativt minst tre års erfarenhet inom önskat område.
• Förståelse för hela löneprocessen.
• Mycket god systemvana.
• Flytande engelska och svenska.
Erfarenhet från arbete med lön inom produktion är meriterande.
Ansök redan idag!
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos Unik Resurs med placering hos vår kund. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på daniel.stalback@unikresurs.se
Rebecca Wikström och nås på 0739-73 93 65 eller på rebecca.wikstrom@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84