LÖNE- & HR-ADMINISTRATÖR

LÖNE- & HR-ADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Längtar du efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap, på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Hos en arbetsgivare som drivs av att skapa ett tryggare samhälle? Då tror vi att detta är något för dig!

Här på Räddningstjänsten Storgöteborg behöver vi både din djupa och breda erfarenhet inom lön och avtalsfrågor samt god kunskap inom olika HR frågor .
Din dag kommer bestå av att ge stöd och hjälp till chefer och medarbetare i frågor gällande lön- och anställningsvillkor. Som HR administratör behöver du kunna lag- och avtalstolkning, hantera lönefrågor och löneberäkning samt schemaläggningsfrågor. Du hanterar också inkommande supportärende via telefon och mejl.
Du kommer vara en viktig teamspelare och stötta HR specialisterna i olika administrativa processer såsom lönebildning, rekrytering och framtagande av statistik.
Som HR administratör kommer du vara med och utveckla de interna processerna med fokus på att ytterligare digitalisera vårt arbete.
För att klara av jobbet och ha roligt behöver du vara en person som är noggrann och har öga för detaljer. Du behöver ha lätt för att samarbeta och vara en del i att skapa en bra arbetsmiljö. Vi ser också att du har en förmåga att kunna arbeta självständigt och lösa utmaningar som uppstår.

Vi tror också att du, precis som vi, uppskattar en öppen dialog och fokus på samverkan för att få ut det bästa av varandra. Du är van att arbeta med många olika frågor på olika nivå och uppskattar att ingå i ett team som stöttar varandra.
Tillsammans med dina kollegor bollar du olika frågor som dyker upp och löser frågor utifrån era olika kompetenser.

Vi ser fram emot att få dig i vårt team!


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha
• Som lägst yrkesutbildning som löneadministratör eller motsvarande
• Minst fem års erfarenhet av lönearbete gärna inom kommunal verksamhet
• Erfarenhet av Lag- och avtalsfrågor och tolkning av avtal inom lön
• Erfarenhet av att arbetat i olika programvaror

Vi ser gärna att du har
• Utbildning inom HR, förståelse för de olika processerna på en HR-avdelning
• Arbetat i personalsystemet Personec
• Arbetet i personaladministrationssystemet Winlas
• Erfarenhet av pensionsfrågor
• Erfarenhet från 24/7-verksamhet
• Arbetat med schemaläggning
• Arbetat med statistik

Vi ser att det är viktigt att du står bakom våra värdeord trygghet, säkerhet och omtanke!

Känner du att det här stämmer in på dig och dina ambitioner? Hör av dig så vi kan lära känna varandra och se om vi matchar!


ÖVRIGT
Denna rekrytering är en ersättningsrekrytering för en naturlig pensionsavgång. Det är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid. Flextid och möjlighet att ibland jobba hemma enligt förbundsbestämmelse.
Arbetspsykologiska tester kommer att genomföras inför intervjuerna som är planerade till 15 & 16 september.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.
Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024