OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som löne- och HR administratör på Erik Tiberg Möbler AB i Västra Frölunda, Göteborg, kommer du att bli en del av en stark och positiv entreprenörskultur. Erik Tiberg Möbler är franchisetagare till Mio och driver sju Mio-butiker.
I din roll som löne- och HR administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Löneadministration för 250 medarbetare
- Hantera personalfrågor kopplat till löner, anställningsavtal samt stötta medarbetare i tidredovisningssystem
- Rapportera till myndigheter
- Bidra med utveckling av rutiner, processer och mallar kopplat till exempelvis företagshandbok, rekrytering, introduktion, utbildning, utvecklingssamtal samt medarbetarundersökningar.
I rollen som löne- och HR administratör kommer du att vara den första kontakten för alla HR-relaterade frågor. Du stöttar våra butikschefer, säljledare och lagerledare i olika personalrelaterade ärenden samt avlastar våra ekonomiassistenter. Du kommer att arbeta i vårt lönesystem Kontek samt vårt tidredovisningssystem Tilltid. Du kommer att vara en del av ett team som tillsammans har ett stort ansvar när det kommer till att säkerställa att det dagliga arbetet håller hög kvalitet och levereras enligt plan.
Tjänsten som löne- och HR administratör är en tillsvidareanställning på 75 % med start omgående.
Om dig
Vi söker dig som har arbetat med löneadministration tidigare. Det är viktigt för oss att du känner dig bekväm i din roll och att du, tillsammans med ditt team, drivs av att utföra det dagliga arbetet på bästa sätt med ett stort engagemang. Vidare ser vi att du är strukturerad, självständig och att du trivs i en roll där du får ta mycket egna initiativ och vara med att utforma din roll själv. En god stämning och gemenskap är viktigt på denna arbetsplats, du förväntas bidra till detta genom en positiv inställning och att du gärna stöttar dina kollegor när det behövs. Som löne- och HR administrator är det av största vikt att du är tillgänglig och nära våra medarbetare samt genuint bryr dig om våra medarbetares trivsel och utveckling på sin arbetsplats.
Viktigt för tjänsten är:
- Att du har tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration
- Att du har ett stort intresse för HR relaterade frågor
- Att du är en prestigelös lagspelare
- Att du kan svenska i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Mio
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har nu 72 butiker i Sverige samt finns på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån företagets koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem.
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Erik Tiberg Möbler AB med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Hedvig Reed via Adecco 010 – 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Löne- & HR administratör, Lön, HR, administratör, Göteborg, Erik Tiberg Möbler AB, Mio, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147