OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilken typ av tjänst är det och var?
Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad person till HR avdelning på huvudkontoret i Stockholm. Vi erbjuder en bred roll inom lön och HR och tjänsten är på heltid. Tjänsten är ett föräldravikariat under ca 1 ½ år med start snarast för att kunna gå parallellt. Placering är på huvudkontoret på Linnégatan 2 i Stockholm och du rapporterar till vår HR chef och ingår i vårt härliga HR team.
Vilka arbetsuppgifter ingår?
Arbetet i en spännande kombination av att månatligen se till att ca 100 medarbetare får sina löner utbetalade men också HR uppgifter som introduktion av nyanställda, arbetsrätt och service till våra medarbetare i diverse HR frågor. I det månatliga lönearbetet ingår att bereda, genomföra och följa upp allt som har med lönerna att göra. Det ingår också att ta fram nyckeltal, ta fram underlag för rörlig lönedel, lönerevision, göra semesterskuldberäkningar etc. I servicefunktion till medarbetarna ingår att svara på frågor kring tex semester, föräldraledighet och förmåner. En ytterligare en uppgift att vara en del av att implementera ett nytt HR- och lönesystem som precis genomförts under hösten och därmed påverkar och effektiviserar lönedelen.
Vem är du?
Vi önskar att du arbetat med löneservice i några år och har arbetat med hela löneprocessen. Du har goda kunskaper av officepaketet framför allt i excel och gärna i vårt nya lönesystem Flex och tidigare system Hogia.
Personliga egenskaper
I din roll har du ett stort ansvar för den administrativa delen av lön och HR arbetet Vi ser därför att du är en person med stor servicekänsla som är noggrann i arbetet och tar egna initiativ. Du är också en ansvarsfull och prestigelös person som är organiserad i ditt arbete och lätt hanterar ett växlande arbetstempo. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och ser till att fixa saker när det behövs. Du gillar att jobba i team och tillsammans med dina kollegor kommer du bidra till vår kultur.
Våra värdeord är Ansvarstagande, Närvarande och Utvecklande och det är viktigt att du känner igen dig i dessa.
Vem är Hemsö?
Hemsö är Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter. Verksamheten består i att hållbart äga, förvalta och utveckla samhällsfastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende Hemsö äger drygt 350 samhällsfastigheter med ett sammanlagt marknadsvärde på ca 57 miljarder kronor. Vi finns i Sverige, Tyskland och Finland.
Låter detta intressant för dig?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!