Löne- & HR administratör/Kontorsservice

Löne- & HR administratör/Kontorsservice

Arbetsbeskrivning

Retail24 är verksamma i samtliga nordiska länder och har specialiserat sig på tjänster mot dagligvaruhandeln, detalj- och fackhandeln. Bland våra kunder finner ni flera av de största leverantörerna inom retail. Retail24 växer så det knakar så vi letar efter någon till vårt kontor i Kista, Stockholm.

I rollen som Löne- & HR administratör/Kontorsservice kommer du ha hand om administrationen på Retail24 som innebär att förbereda inför lönekörningen till vår externa lönebyrå. Du kommer jobba tätt med våra avdelningschefer på våra avdelningar Brand Activation, Merchandising och Sälj. Jobbet innebär även en del HR-relaterade frågor till vår personal, här med stöttning från vår lönebyrå.

Utöver administrationen kommer du ha hand om kontorets olika behov så som post, utskick, rapportering och övrig administrativ support till våra anställda. Helt enkelt vara en allt i allo med fokus på administration och kontorsservice.

Arbetsuppgifter:

- Förbereda underlag inför lön. utdrag av löneunderlag ur vårt system IC-plan
- Rapportera in nyanställda samt avslutade medarbetaruppgifter till vår lönebyrå
- Sammanställa underlag från avdelningschefer med OB, sjuklöner, frånvaro och övriga avvikelser
- Skriva och redigera jobbannonser samt administrera vårt rekryteringsverktyg TeamTailor
- Skrift och utskick av digitala anställningsavtal i OneFlow
- Hantering av arbetsgivarintyg, anställningsbevis
- Övriga HR rapporter/myndighetsrapporter
- Utskick och packning av post från kontoret
- Övriga administrativa uppgifter som är relaterat till kontoret

För att passa i tjänsten behöver du:

- Ha en bakgrund inom administration/kontorsservice, helst med HR/löne- kompetens
- Kommunicera obehindrat på svenska
- Möjlighet att vara fysiskt på plats på vårt kontor under kontorstid

Vi söker dig som är:

- Organiserad och strukturerad
- Prestigelös och gillar att hjälpa till där det behövs
- Flexibel
- Gillar att jobba i ett högt tempo med olika arbetsuppgifter

Om oss:

Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder.

https://retail24.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail24
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 16 augusti 2023

Postadress

Isafjordsgatan 32C
VÄSTERÅS, 72130

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022